Abstract:
Celem pracy jest zaprezentowanie projektu systemu franchisingowego, jako kierunku rozwoju Przedsiębiorstwa Produkcyjno Handlowego „Cymes” z siedzibą w Pruszczu Gdańskim. Poniższa praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zawarte są podstawowe informacje dotyczące franchisingu: geneza i rozwój, zarówno w Europie jaki i w Stanach Zjednoczonych, przedstawiona została klasyfikacja rodzajów franchisingu występujących w szeroko rozumianym obrocie gospodarczym. Szczegółowo przedstawiono sytuację polskiego franchisingu – bariery finansowe, edukację w zakresie franczyzy oraz analizę rynku franchisingu w Polsce. Drugi rozdział dotyczy teorii budowania sieci franchisingowej, począwszy od stworzenia kompletnej koncepcji przedsiębiorstwa, wyjaśnienia zasad posługiwania się znakiem towarowym i know-how, występowania opłat franchisingowych, usług świadczonych na rzecz potencjalnych biorców franchisingu. Zawarte zostały również informacje dotyczące umowy franchisingowej, oraz najczęściej stosowane formy prawne nowo powstających firm działających pod wspólnym znakiem towarowych w ramach sieci franchisingowej. Trzeci rozdział to analiza strategiczna badanego podmiotu, jakim jest P.P.H. „Cymes”. W tej części pracy zawarte są informacje o badanym podmiocie takie jak: profil działalności, lokalizacja, posiadane zasoby, wynik finansowy. W kolejnym podrozdziale umieszczone zostały dane dotyczące otoczenia rynkowego piekarni „Cymes” – informacje o konkurentach, dostawcach jak i klientach. W czwartym rozdziale zaprezentowałem kluczowe aspekty systemu franchisingowego, który zafunkcjonowałby w najbliższej przyszłości. Opisane zostały główne cele przedsięwzięcia, zasady używania znaku towarowego, know-how, jednolite działania promocyjne i reklamowe w ramach sieci franchisingowej P.P.H. „Cymes”.