Abstract:
Celem pracy jest przedstawienie działalności przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie na podstawie przykładu korporacji międzynarodowych „General Electric”. Praca składa się z czterech rozdziałów i zakończenia. W pierwszej części, przedstawiono definicje społecznej odpowiedzialności biznesu, jej specyfikę i istotę. W tym rozdziale przedstawiono zarys historyczny koncepcji biznesu odpowiedzialnego społecznie wraz z korzyściami płynącymi ze stosowania koncepcji w praktyce. W drugim rozdziale opisany został charakter globalny koncepcji oraz grupa interesariuszy korporacji budującej przewagę konkurencyjną. Ponadto w tym rozdziale przedstawiono klasyczne teorie na temat odpowiedzialności producenta. Charakterystyka kluczowych elementów budowy wizerunku przedsiębiorstwa działającego globalnie jest ostatnim elementem rozdziału. W rozdziale trzecim zaprezentowane zostały narzędzia stosowane przez korporację „General Electric”, z uwzględnieniem historii oraz polityki prowadzonej przez firmę. Istotnym elementem tego rozdziału jest dokładne zdefiniowanie działań prowadzonych przez firmę w celu kreowania wizerunku biznesu odpowiedzialnego społecznie. Czwarty rozdział został poświęcony swoistej ocenie kreowania przez firmę „General Electric” wizerunku biznesu odpowiedzialnego społecznie. Rozdział pełni funkcję podsumowującą stosowanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu przez korporację działającą na rynku światowym.