Tematem niniejszej pracy są „Zachowania zakupowe konsumentów na przykładzie decyzji o zakupie produktów marki Apple przez studentów uczelni wyższych w Polsce i Norwegii”. Najpierw przedstawione zostały wybrane teorie konsumenta i zachowania zakupowe konsumenta na rynku. Następnie opisane są wybrane aspekty rynku elektroniki użytkowej oraz komputerów osobistych w Polsce
i Norwegii w latach 2005-2010. W dalszej części zaprezentowany został profil globalnej firmy Apple na rynku elektroniki w Polsce i na świecie. W ostatniej części pracy przedstawiony został raport z własnych badań marketingowych, w którym porównane są zachowania zakupowe młodych konsumentów w Polsce i Norwegii w odniesieniu do produktów marki Apple. Głównym celem badań było określenie, jakie czynniki wpływają na decyzje nabywcze młodych konsumentów w odniesieniu do mobilnych urządzeń elektroniki użytkowej. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki ankiety internetowej, a do skonstruowania kwestionariusza został użyty system SurveyXact.
The subject of this thesis is “Consumer buying behaviour- the example of Apple products’ purchasing decision by university students in Poland and Norway”. In this paper the theories of consumer buying behavior are described as a first. Then selected aspects of consumer electronics industry in Poland and Norway in the 2005-2010 are presented. The Apple company profile in consumer electronics in Poland and in the world is characterized in the next part. The marketing research report was introduced as the last, it compares the buying behavior of young consumers in Poland and Norway in relation to Apple products. The main research goal is to determine which factors influence young consumer decisions to purchase portable electronic devices. The survey was conducted using an online survey technique, the system called SurveyXact was used to construct the questionnaire.