Mechanizmy manipulacyjne w marketingu i reklamie a efektywność przekazu reklamowego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Bielak, Dariusz
dc.date.accessioned 2014-07-01T09:47:00Z
dc.date.available 2014-07-01T09:47:00Z
dc.date.issued 2011-04-14 12:51:16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7853
dc.description.abstract W swojej pracy postaram się wpierw omówić pojęcia marketingu i reklamy a także występujące w nich elementy manipulacyjne. Kolejnym etapem mojej pracy będą rozważania na temat celów, czynników i warunków skutecznego przekazu. Następnie przyjrzę się metodom badania stopnia przyjęcia przekazu reklamowego do uwagi odbiorcy, wpływu reklamy na stosunek odbiorcy przekazu do produktu i firmy a także badaniu skuteczności reklamy poprzez jej wpływ na wielkość sprzedaży. Ostatnim, najważniejszym elementem mojej pracy, będą moje własne badania. Przeprowadzone badanie potwierdziły, iż ilość i występowanie reklam została już dawno przekroczona, przez co każdy człowiek, a co za tym idzie konsument czuje się przytłoczony intensywnością i obfitością występowania przekazów reklamowych w jego codziennym życiu. Kolejnym ważnym tematem badania były mechanizmy manipulacyjne zastosowane w marketingu i reklamie, wynikiem czego potwierdziła się hipoteza, iż mechanizmy te podnoszą skuteczność strategii marketingowej i mimo, iż reklamodawcy nadużywają ludzkie odczucia do płci przeciwnej dzieci czy zwierząt, to przynoszą pozytywne efekty sprzedaży. Ostatnie zagadnienie dotyczyło efektywności przekazu reklamowego pod wpływem mechanizmów manipulacyjnych, a przeprowadzone badania potwierdziły, iż działania te podnoszą skuteczność przekazu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject reklama pl
dc.subject manipulacja pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject efektywność reklamy pl
dc.title Mechanizmy manipulacyjne w marketingu i reklamie a efektywność przekazu reklamowego pl
dc.title.alternative Manipulation mechanisms in marketing and advertising and it’s effectiveness pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-06-12T11:09:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info