Abstract:
Celem pracy jest zbadanie wpływu i skuteczności reklamy w oddziaływaniu na zachowania nabywcze konsumentów. Realizując założony cel, sformułowano następującą hipotezę: Hipoteza zakłada, że reklama skutecznie oddziałuje na zachowania nabywcze konsumentów. Metodami badawczymi w pracy są: aktualna literatura, kwestionariusz ankietowy. Praca składa się z czterech rozdziałów, wzajemnie się uzupełniających. Rozdział pierwszy przedstawia koncepcję reklamy. Zawarta jest w nim nie tylko historia powstania reklamy, ale także jej istota oraz miejsce w marketingu. Przedstawiona jest także reklama, jako komunikacja perswazyjna. Rozdział drugi prezentuje czynniki kształtujące proces reklamy. W niniejszej pracy, został dokładnie scharakteryzowany wybór celów i adresatów reklamy, ustalenie budżetu reklamy, dobór treści reklamowych, a także wybór mediów reklamowych. Rozdział trzeci charakteryzuje zachowania nabywcze konsumentów. W rozdziale tym został zdefiniowany konsument i jego typy, przedstawiono także istotę i modele zachowań konsumenckich, etapy zachowania nabywczego konsumentów, a także scharakteryzowano mechanizm oddziaływania reklamy na zachowania konsumentów. Rozdział czwarty stanowi część badawczą pracy. Obejmuje on metodologiczne założenia przeprowadzonych badań empirycznych. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły przyjęta hipotezę.