Abstract:
Celem pracy jest przedstawienie szerokiej oferty detalicznych produktów depozytowych i kredytowych Banku PKO BP S.A., ze szczególnym uwzględnieniem podejmowanych działań marketingowych, stanowiących o sukcesie banku, oraz analiza dynamiki wzrostu depozytów i kredytów w latach 2006-2008.W związku z przedstawionym celem pracy zostały wyłonione dwa problemy badawcze: Hipoteza pierwsza zakłada, że produkty depozytowe i kredytowe oferowane przez Bank PKO BP S.A. spełniają oczekiwania klientów i są konkurencyjne. Hipoteza druga: oferta produktowa Banku PKO BP S.A. jest postrzegana przez pryzmat w dalszym ciągu mało elastycznych, rozbudowanych procedur, które w wielu przypadkach są barierą dla klienta. Jest to ważny problem z punktu widzenia klientów banku, jak również pracowników, którzy bezpośrednio zajmują się sprzedażą produktów bankowych. Wymienione problemy badawcze zostały omówione w rozdziale trzecim. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony został ogólnym zagadnieniom marketingu bankowego, jego specyfice oraz stosowanym przez banki strategiom marketingowym. W rozdziale drugim przedstawiona została charakterystyka produktu bankowego, jego specyfika, rodzaje oraz nowoczesne formy dystrybucji. Rozdział trzeci zawiera materiały analityczne dotyczące aktualnej oferty depozytowej Banku PKO BP SA dla klientów detalicznych. W rozdziale czwartym zaprezentowano detaliczną ofertę kredytową Banku PKO BP SA, wyjaśniono pojęcia zdolności i ryzyka kredytowego, oraz dokonano szczegółowej analizy dynamiki wzrostu depozytów i kredytów na przełomie lat 2006-2008. W pracy korzystano z następujących źródeł: literatura fachowa, prasa, materiały internetowe oraz materiały wewnętrzne PKO BP S.A.