Abstract:
Niniejsza praca ma na celu przedstawienie wpływu środowiska na jakość oferty hotelowej zobrazowana na działaniach podejmowanych przez hotel Sheraton, Radisson SAS oraz Orient. Praca zbudowana jest z czterech rozdziałów, gdzie pierwszy rozdział zawiera ogólne informacje odnośnie produktu. Przedstawiony jest zarys wraz z podkreśleniem cyklu życia produktu. Dokładny podział cykli pozwala na obrazowe porównanie i zbadanie reakcji zachowania wielu czynników wraz z ich rozwojem. W rozdziale tym opisano też pojęcie usługi wraz z podziałem na podstawową i dodatkową. Drugi rozdział porusza problem dotyczący jakości. Przedstawione certyfikaty ISO i eko-certyfikaty pozwalają na zaznajomienie się z ich sposobem działania i korzyściami niesionymi przy ich wdrożenie. Rozdział trzeci zawiera informacje związane z opisywanymi w badaniach hotelami. Charakterystyka spółek owych hoteli jest niezbędna do głębszej analizy przeprowadzonej na obiektach. Oprócz przybliżenia działalności spółek rozdział ten zawiera opis usług świadczonych przez wymienione obiekty turystyczne. Ostatni rozdział przedstawia badania przeprowadzone w wymienionych hotelach dotyczące jakości, opisując stan zastany oraz propozycje zmian. Opisano działania dążące do uzyskania przewagi nad konkurencją i ochronie środowiska. Hipoteza badawcza zakłada, że rozwój obiektów turystycznych wymaga ciągłego rozwijania się opierając się na polepszeniu standardów jakości patrząc także przez pryzmat środowiska, dążąc do ciągłej walki o gościa hotelowego.