dc.description.abstract |
Celem pracy jest przedstawienie specyfiki rynku farmaceutycznego oraz związanej z nią roli, jaką ma promocja uzupełniająca w procesie komunikacji firmy farmaceutycznej z rynkiem. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przybliżone zostanie pojęcie marketingu oraz jego znaczenie w działalności każdego przedsiębiorstwa. Następnie przedstawiona będzie charakterystyka najważniejszych narzędzi promocji, a więc reklamy, sprzedaży osobistej, promocji uzupełniającej oraz public relations. Znajdzie się również tam opis podstawowych metod i technik stosowanych w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. W drugim rozdziale zamieszczona będzie charakterystyka rynku farmaceutycznego, głównie z punktu widzenia prowadzonych przez firmy farmaceutyczne działań promocyjnych, uwarunkowań rynku wpływających na funkcjonowanie firm, specyfiki sprzedawanych produktów oraz związanych z tym ograniczeń promocji. Z kolei rozdział trzeci zawierał będzie opis ICN Polfa Rzeszów S.A., jednej z liczących się na polskim, a także światowym rynku farmaceutycznym firm. Przedstawiona zostanie ogólna charakterystyka korporacji ICN Pharmaceuticals oraz jej polskiego oddziału ICN Polfa Rzeszów S.A. Następnie zaplanowana zostanie akcja promocyjna wprowadzania nowego leku na rynek. W rozdziale tym opisane zostaną tendencje polskiego rynku farmaceutycznego oraz miejsce, jakie na nim zajmuje ICN Polfa Rzeszów S.A., w porównaniu do konkurencji, jak również prowadzona strategia marketingowa tej firmy. |
pl |