Strategia rozwoju firmy Meteor

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przeprowadzenie kompleksowej analizy strategicznej firmy Meteor. Analiza pozwoli wskazać szanse oraz zagrożenia, które znajdują się w otoczeniu firmy. Dodatkowo analiza pozwoli ukazać silne oraz słabe strony firmy. Da to podstawy do sformułowania takiej strategii rozwoju, która pozwoli wykorzystać szanse oraz ograniczy wpływ zagrożeń, jakie znajdują się w otoczeniu. Praca składa się z czterech części. Pierwszy obejmuje oprócz podstawowych pojęć zarządzania, proces zarządzania strategicznego oraz typologię strategii przedsiębiorstwa. Rozdział drugi poświęcony jest analizie strategicznej, zawiera przegląd metod analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz analizę wewnątrz firmy. Trzecia część pracy jest to opis firmy, historia, charakterystyka produkowanych wyrobów, struktura zarządzania oraz system wynagrodzeń. Dalej można znaleźć opis oraz dostawców oraz odbiorców firmy. Najbardziej rozległą oraz wnikliwą częścią tego rozdziału jest analiza finansowa firmy. Składa się ona z bilansu, rachunku zysków i strat oraz szeregu wskaźników finansowych. Czwarty rozdział to część praktyczna. W rozdziale tym zastosowane są metody takie jak: kluczowe czynniki sukcesu, scenariusze stanu otoczenia, analiza atrakcyjność sektora według Portera oraz analiza SWOT. Ostatnia metoda jest analizą zintegrowaną z poprzednimi metodami, co oznacza, że wnioski z poprzednich analiz są w niej wykorzystane. Jest ona propozycją systematycznej i wszechstronnej oceny zewnętrznych i wewnętrznych czynników określających kondycję bieżącą i potencjał rozwojowy firmy Meteor. Ta metoda pozwoli na końcowe określenie wniosków oraz ustalenie strategii rozwoju firmy Meteor.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie strategiczne, strategia rozwoju przedsiębiorstwa, analiza SWOT, analiza strategiczna

Cytowanie