Elektroniczne urządzenia rejestrujące czas pracy kierowcy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Onak, Marek
dc.contributor.author Michalik, Mariola
dc.date.accessioned 2014-07-22T07:19:46Z
dc.date.available 2014-07-22T07:19:46Z
dc.date.issued 2014-07-08 16:18:15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8049
dc.description.abstract W pracy przedstawiono budowę i działanie tachografów samochodowych, stosowanych w samochodach ciężarowych i autobusach. W pierwszej części pracy przedstawiono wymagania prawne dotyczące stosowania tachografów w samochodach. Zakres pracy obejmuje także ogólną charakterystykę oraz podział tachografów analogowych i cyfrowych. Dzięki tego typu nowoczesnym urządzeniom montowanym w pojazdach można z łatwością kontrolować pracę kierowcy. Tachograf jest bardzo cennym urządzeniem, który ma istotny wpływ na bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników dróg. Na wybranych przykładach zaprezentowano opisy budowy i działania tachografów wraz z obsługą. Praca zawiera również opis regulacji prawnych dotyczących czasu pracy i odpoczynku kierowcy zawodowego w transporcie drogowym. Przepisy te wynikają z zasady bezpieczeństwa drogowego. W końcowej części pracy przedstawiono jak owe ograniczenia wyglądają i ile może trwać jazda bez obowiązkowej przerwy, i czy odpoczynek w jeździe jest już konieczny. Należy zwrócić uwagę, że za czas pracy kierowców zawodowego przyjmuje się nie tylko kierowanie pojazdem, ale również czynności, które są związane z wykonywaniem przewozu drogowego. pl
dc.description.abstract This paper presents the design and operation of vehicle tachographs used in trucks and buses. First part presents the legal requirements regarding the use of tachographs in the trucks. The scope of work includes the general characteristics and the distribution of analogue and digital tachographs. Thanks to this type of modern devices, mounted on vehicles, the drivers working time can be easily controlled. Tachograph is a very valuable device, which has a significant impact on the safety of the driver and other road users. The Bachelor presents selected description examples of the construction and operation of the tachograph and their service. The paper contains a description of the legal regulations on working time and rest periods of professional road transport drivers. These rules derives from the principles of road safety. The final part focuses on showing how these constraints look, how long the driver can drive without mandatory rest breaks and whether the rest is necessary. It should be noted that the working time of professional drivers are not attached only to driving, but also to many activities that are associated with the performance of road transport. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject tachograf analogowy pl
dc.subject wykresówka pl
dc.subject tachograf cyfrowy pl
dc.subject samochód ciężarowy pl
dc.subject kierowca pl
dc.subject czas pracy kierowcy pl
dc.subject analogue tachograph pl
dc.subject record sheet pl
dc.subject digital tachograph. motor truck pl
dc.subject driver pl
dc.subject driver's working time pl
dc.title Elektroniczne urządzenia rejestrujące czas pracy kierowcy pl
dc.title.alternative Electronic devices recording driver hours pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-07-17T11:13:26Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info