The purpose of this study was to analyse principles and the process of an advertising
campaign creation. For the achieving of this aim the identification and the operation review of
the “Art-Invest plus” activity were condacted. “Art-Invest plus” is a small company, wich is
dealing with the pawnbroker’s business in Witebsk (Belarus).
Both qualitative and quantitive research methodology was applied in this study. The
qualitative research data consisted of interwiews with the directors and managers of the “Art -Invest plus” company. The quantitive research data was gathered from the interim reports and
accounts of this firm.
The results of the survey were that the advertising campaign during a period of
company inception became a significant help for “Art-Invest plus” development and growth.
It was indicated that after pawnshop promotion campaign had performed the next quarter firm
income increased by 87, 33 percent.
The principal conclusion was that despite the certain imperfections that have been
found in the process of campaign planning and implementation, it could be affirmed that
“Art-Invest plus” advertising campaign was successful in achieving firm’s financial and
communication goals.
Celem pracy jest analiza zasad i procesu projektowania kampanii reklamowej. W
pracy skupiano się na identyfikacji i ocenie dotychczasowych działań reklamowych
przedsiębiorstwa „Art-Invest plus”. Ponad to autorka zaprezentowała własne propozycje
rozwiązań, dotyczących działań promocyjnych, które mogą być podjęte przez firmę w
przyszłości.
Dla realizacji przyjętego celu w pracy wykorzystano głównie wtórne źródła
informacji. Analizę dotychczasowych działań reklamowych zaprezentowanej firmy
poprzedzono studiami literatury (zarówno polskiej, jak i obcej). Wykorzystano zarówno
materiały zewnętrzne i wewnętrzne, do danych wewnętrznych można zaliczyć raporty i
bilanse kwartalne firmy „Art-Invest plus” oraz informacje zaczerpnięte z wywiadów z jej
bezpośrednim kierownictwem.
Niniejsza praca ma charakter teorytyczno-empiryczny i składa się z 4 rozdziałów.
Część teorytyczna obejmuję rozdziały pierwszy i drugi, a część empiryczna – rozdziały trzeci
i czwarty.