Elementy globalizacji i konkurencji międzynarodowej w analizie otoczenia dużej firmy na przykładzie Poczty Polskiej S.A.
Ładowanie...
Pliki
Data
2011-02-26 11:35:40
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Głównym celem pracy jest pokazanie jak istotną i ważną rolę w dzisiejszym
globalnym funkcjonowaniu organizacji odgrywa prawidłowo zdiagnozowane otoczenie, w
którym organizacja działa i będzie działać w przyszłości. Jak powinna wykorzystywać swoje
mocne i słabe strony i swój potencjał w aspekcie turbulentnego, globalnego otocznia: jakie
podejmować i planować przedsięwzięcia biznesowe w kontekście konkurencji
międzynarodowej.
Wpływ procesów globalizacyjnych na funkcjonowanie Poczty Polskiej oraz
przedstawiony cel pracy to przesłanki do sformułowania następującej tezy: Odpowiednio
zdiagnozowane otoczenie organizacji jest czynnikiem warunkującym powodzenie w
globalnym funkcjonowaniu organizacji i osiąganiu przewagi konkurencyjnej.
Układ tekstu został podporządkowany przedstawionemu celowi i tezie pracy. Praca
składa się z czterech rozdziałów. Wnioski końcowe wraz z proponowanymi kierunkami doskonalenia funkcjonowania
analizowanej organizacji zawarto w zakończeniu pracy. W pracy wykorzystana została literatura przedmiotu: pozycje zwarte i czasopisma
w języku polskim i angielskim, periodyki tematyczne związane z sektorem usług
pocztowych oraz materiały pozyskane z sieci Internet.
Opis
Słowa kluczowe
badania marketingowe, organizacja, otoczenie globalne, konkurencja, Poczta Polska