Elementy globalizacji i konkurencji międzynarodowej w analizie otoczenia dużej firmy na przykładzie Poczty Polskiej S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-02-26 11:35:40

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Głównym celem pracy jest pokazanie jak istotną i ważną rolę w dzisiejszym globalnym funkcjonowaniu organizacji odgrywa prawidłowo zdiagnozowane otoczenie, w którym organizacja działa i będzie działać w przyszłości. Jak powinna wykorzystywać swoje mocne i słabe strony i swój potencjał w aspekcie turbulentnego, globalnego otocznia: jakie podejmować i planować przedsięwzięcia biznesowe w kontekście konkurencji międzynarodowej. Wpływ procesów globalizacyjnych na funkcjonowanie Poczty Polskiej oraz przedstawiony cel pracy to przesłanki do sformułowania następującej tezy: Odpowiednio zdiagnozowane otoczenie organizacji jest czynnikiem warunkującym powodzenie w globalnym funkcjonowaniu organizacji i osiąganiu przewagi konkurencyjnej. Układ tekstu został podporządkowany przedstawionemu celowi i tezie pracy. Praca składa się z czterech rozdziałów. Wnioski końcowe wraz z proponowanymi kierunkami doskonalenia funkcjonowania analizowanej organizacji zawarto w zakończeniu pracy. W pracy wykorzystana została literatura przedmiotu: pozycje zwarte i czasopisma w języku polskim i angielskim, periodyki tematyczne związane z sektorem usług pocztowych oraz materiały pozyskane z sieci Internet.

Opis

Słowa kluczowe

badania marketingowe, organizacja, otoczenie globalne, konkurencja, Poczta Polska

Cytowanie