Abstract:
Celem niniejszej pracy jest sprawdzenie czy rzeczywiście formy komunikacji wpływają na motywację pracowników do pracy. Niniejsza praca składa się zarówno z części teoretycznej, w której omówiono definicję komunikacji i przestawiono modele motywacji, jak również z części badawczej, która jest zarazem ostatnim rozdziałem. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym została zawarta istota komunikacji, jej podstawowe funkcje, modele oraz komponenty procesu komunikowania się. Oprócz tego zostały przedstawione wymiary komunikowania się w organizacji. W rozdziale drugim została przedstawiona istota motywacji. Oprócz tego zostały scharakteryzowane najważniejsze modele motywacji pracowników. Opisane zostały również tradycyjne modele motywowania oraz nowoczesne koncepcje motywowania pracowników. Na końcu tego rozdziału została przedstawiona teoria motywacji podzielona na: teorie treści, procesu oraz wzmocnienia. Trzeci i zarazem ostatni rozdział stanowi empiryczną część pracy. Opisany w nim został przedmiot badań wraz z postawionymi hipotezami oraz metoda badawcza. Formy komunikacji wykorzystywane w organizacji są związane z motywacją jej pracowników – to główna hipoteza postawiona w pracy.