Abstract:
Obecnie franchising jest sukcesywna metodą współpracy miedzy samodzielnymi przedsiębiorstwami. Franchising dostarcza wielkich możliwości dla osób, które pragną rozpocząć własny biznes. Obecnie franchising jest najpopularniejszą metodą na założenie firmy. W Polsce w roku 2007 inwestycje franczyzobiorców wyniosły ponad 6 mld zł. Potencjalni inwestorzy mają olbrzymi zakres możliwości wyboru różnych ofert franczyzy o rozpiętości wartości inwestycji od kilku tysięcy do kilku milionów złotych. Dlatego też większość z nich korzysta z zewnętrznych źródeł finansowania, jakimi mogą być leasing, kredyt czy faktoring. Często przedsiębiorstwa mają problemy z wyborem odpowiedniego źródła finansowania, przyczyną czego jest nieznajomość zasad działania usług w zakresie finansów. Celem niniejszej pracy jest prezentacja trzech form finansowania działalności rozwoju inwestorów nastawionych na działalność franchisingową w Polsce. W pracy przedstawiono analizę leasingu, kredytu i faktoringu jako najpopularniejsze metody finansowania zewnętrznego w Polsce.