Przedmiotem niniejszej pracy jest rozwój produktu w strategii marketingowej przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Atlas. W opracowaniu przedstawiono rozwój Zaprawy Klejowej Atlas GL i Atlas Plus jako produkty zaliczane do ścisłej czołówki i mające duży wpływ na postrzeganie marki Atlas jak również wynik ekonomiczny przedsiębiorstwa. Zdefiniowano takie pojęcia jak: produkt, strategia, analiza, marketing, marka, zarządzanie, badania marketingowe oraz informacja marketingowa. W pracy przedstawiono funkcje marketingowe występujące w przedsiębiorstwie, strukturę kompozycji marketingowej oraz narzędzia analizy marketingowej. Przedstawiono również kluczową rolę informacji i wiedzy rynkowej oraz badań marketingowych na podstawie których podejmowane są strategiczne decyzje przedsiębiorstwa wobec konkurencji i klientów. Opisano firmę Atlas, jej historię, strukturę, nagrody oraz obszar działania. Przedstawiono produkty firmy Atlas: Zaprawę Klejową Atlas Gl i Atlas Plus ich właściwości na tle konkurencji. Następnie analizowane strategie marketingowe wykorzystane przez firmę Atlas do ich udoskonalenia, a także wyniki zaistniałych zmian i ich wpływ na działalność całego przedsiębiorstwa.
The object of this work is to develop a product marketing strategy companies on the example of Atlas. The paper presents the development of mortars adhesive Atlas GL and Atlas Plus as products included among the leaders with a high impact on brand perception as well as the economic result of the company. concepts such as product, strategy, analysis, marketing, brand management, research marketing and marketing information. The paper presents the marketing functions occurring in the enterprise, the structure of the marketing mix and tools marketing analysis. It also presents the key role of information and knowledge of the market and marketing research based on which strategic decisions are made against competitors and customers. The Atlas company has been described, its history, structure, awards and area of operation. The Atlas company products has been presented: mortars adhesive Atlas GL and Atlas Plus, their properties from the competition. Then analyzed the strategies marketing used by Atlas for their improvement, and the results of these changes and their impact on the operations of the whole company.