Abstract:
Celem niniejszej pracy jest ukazanie wszystkich aspektów dotyczących komunikacji marketingowej w sieci oraz ocena ich zastosowania na przykładzie przedsiębiorstwa internetowego Rebel.pl, które jest jednym z najstarszych polskich e-sklepów i przez lata zgromadziło doświadczenie pozwalające osiągnąć status lidera w branży sprzedaży akcesoriów i gier fantasy. Pierwszy rozdział przybliża podstawy teorii marketingu, w ogólnym zarysie opisuje komunikację marketingową, a następnie przedstawia rozwój i charakterystykę Internetu (tak krajowego, jak i globalnego) oraz ukazuje jego prze wagę nad dotychczas najpopularniejszymi sposobami porozumiewania się. Ponadto sprecyzowanie podmiotów komunikacji online ułatwia zrozumienie funkcjonowania sieci jako medium wielopodmiotowego i pozwala płynnie przejść do kolejnego rozdziału poświęconego zastosowaniu marketingu w owej nowoczesnej komunikacji. Wspomniany drugi rozdział został napisany celem scharakteryzowania wirtualnego rynku i procesów w nim zachodzących, dlatego jego kolejne podrozdziały stanowią opis kampanii promocyjnych oraz środków promocji online, strategii dla firm ułatwiających istnienie w nowoczesnym środowisku, i w dalszej części porównania marketingu internetowego z tradycyjnym odpowiednikiem. Znajduje się w nim także wyróżnienie narzędzi realizacji poszczególnych elementów marketingu w sieci oraz – w końcu – opis zagrożeń, jakie pojawiły się wraz z rozwojem wirtualnej rzeczywistości. Rozdział trzeci stanowi charakterystykę przedsiębiorstwa Rebel.pl: jego sytuacji rynkowej, oferowanych produktów, szans rozwoju, zagrożeń ze strony konkurencji itd., jak również zawiera opis wszystkich istotnych elementów komunikacji marketingowych przez firmę wykorzystywanych oraz próbę oceny ich zastosowania.