Rola promocji miasta w rozwoju lokalnym na przykładzie miasta Krakowa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Okręglicka, Małgorzata
dc.contributor.author Kuzia, Sandra
dc.date.accessioned 2014-10-28T10:58:00Z
dc.date.available 2014-10-28T10:58:00Z
dc.date.issued 2014-08-17 22:39:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8150
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przeanalizowanie problematyki promocji produktu turystycznego na przykładzie miasta Krakowa. W pierwszym rozdziale omówiono teoretyczne aspekty promocji produktu turystycznego, definicje. Przedstawiona została szczegółowa specyfika turystyki w miejskich obszarach oraz istota, założenia, cele i pojęcie marketingu terytorialnego. W rozdziale tym omówione zostały mechanizmy oraz podmioty odpowiadające za promocję miasta. Drugi rozdział poświęciliśmy na istotę rynku usług turystycznych oraz na omówienie mechanizmów rynkowych w turystyce. W trzecim rozdziale opisano historię miasta Krakowa. Podczas zapoznawania się z kartami historii miasta postanowiliśmy ująć i opisać zabytki Krakowa. Następnie rozdział mówi o strategiach promocji miasta Krakowa, opisuje narzędzia informacji i promocji oraz grupy docelowe komunikacji. Nadmieniamy tam również o mieszkańcach Krakowa, przedsiębiorcach i turystach Krakowa. W czwartym rozdziale zaprezentowano próbę badawczą i przedstawiono w niniejszej pracy wyniki badań. W przeprowadzonych badaniach dotyczących Promocji miasta jako czynnika jego rozwoju na przykładzie miasta Krakowa zgromadzono znaczny materiał empiryczny: - 60 anonimowych ankiet z uwzględnieniem płci i wieku respondentów, - dane wtórne - badanie i analiza dokumentów oraz materiałów. Badania pokazują wady stosowanych kampanii reklamowych oraz pozytywne aspekty każdego zastosowanego środka marketingowego. Z badań wynika, że wielkość i jakość działań promocyjnych w Krakowie jest determinowana wieloma czynnikami wewnętrznymi, takimi jak: budżet turystyczny, walory miasta, położenie geograficzne oraz polityka władz miejskich. Do zewnętrznych zaliczamy: wiek, pochodzenie turystów. pl
dc.description.abstract The main aim of this work is to analyse the range of problems of the tourist product promotion based on Kraków. In the first chapter, the theoretical aspects of product promotion and its definitions are presented. The author also describes the specification of tourism in cities as well as the main point, assumptions, aims and the definition of the territorial marketing. The methods and subjects responsible for the city promotion are also shown. The second chapter is devoted to the main point of the tourist market and the description of the tourist market principles. In the third chapter, the history and the monuments of Kraków are depicted. The chapter describes the strategies of promotion of Kraków as well as the sources of information and promotion, and finally, target groups of communication. The author also puts attention to the citizens, entrepreneurs and tourists of Kraków. The fourth chapter shows the research and its results. The empirical data of the research says that: - 60 anonymous questionnaires according to age and gender of the respondents - secondary data - the research and analysis of the documents and materials The results of the research show the disadvantages of advertising campaign and positive aspects of using marketing instruments. The promotion of Kraków is dominated by such internal factors as tourist budget, values of the city, its location and the politics of the local government. The internal factors are: age and the origin of tourists. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject promocja pl
dc.subject marketing terytorialny pl
dc.subject rynek pl
dc.subject turystyka pl
dc.subject miasto pl
dc.subject reklama pl
dc.subject promotion pl
dc.subject local marketing pl
dc.subject market pl
dc.subject tourism pl
dc.subject city pl
dc.subject advertisement pl
dc.title Rola promocji miasta w rozwoju lokalnym na przykładzie miasta Krakowa pl
dc.title.alternative Kraków as the example of the role of the promotion of the city in the local development pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-10-22T09:22:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info