Determinanty podejmowania decyzji: analiza preferencji klientów wobec samochodów marki Ford

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Janusz, Bożena
dc.date.accessioned 2014-10-28T11:22:26Z
dc.date.available 2014-10-28T11:22:26Z
dc.date.issued 2014-08-28 17:39:31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8156
dc.description.abstract Tematem niniejszej pracy było przestawienie determinantów podejmowania decyzji dotyczących zakupu samochodu marki Ford. Badania zostały przeprowadzone w Salonie Forda w Nowym Sączu za pomocą kwestionariusza ankiety. Dzięki przeprowadzonym badaniom można ocenić hipotezę, mówiącą o tym, czy osoby decydujące się na zakup samochodu marki Ford kierują się bezawaryjnością, bezpieczeństwem, możliwością serwisowania samochodu oraz rabatami przy zakupie. Zadawano pytania, dotyczące preferowanego rodzaju samochodu typu sedan, spełniania oczekiwań przez markę Ford oraz kierowania się własną oceną przy zakupie samochodu marki Ford a także dogodnych warunków kredytowania, wyposażenia: typu poduszki powietrzne, podgrzewane fotele oraz wyrażane są opinią o marce, cechach samochodu, takich jak przestronność czy ekonomiczność. Ankietowani preferują samochody dostępne „od ręki”, najczęściej z zawieszeniem sedan lub hatchback. W niektórych przypadkach odpowiedzi kobiet różnią się od odpowiedzi mężczyzn. Kobiety bardziej niż mężczyźni kierują się przy zakupie samochodu własną oceną, są mniej zainteresowane opinią innych osób oraz nie interesuje ich opinia prasy motoryzacyjnej. Zdaniem mężczyzn marka Ford nie do końca spełnia ich oczekiwania; kobiety są średnio bardziej zadowolone z samochodów marki Ford. pl
dc.description.abstract The subject of this work was to present the determinants of decision-making process concerning a purchase of a Ford car. The research was conducted at the Ford franchised dealership in Nowy Sacz using a questionnaire. Thanks to the conducted research it was possible to evaluate whether people decide to buy a Ford car on account of its failure-free factors, safety, vehicle maintenance and the possibility of discounts when purchasing. The equipment type, such as airbags, spaciousness, fuel economy, heated seats and steering influence the opinions about the brand. Respondents prefer cars available immediately, usually sedan or hatchback. In some cases responses of men and women differed. Women, as opposed to men, are guided by their own assessment when purchasing a car and they are less interested in the opinions of others or of the automotive press. According to male respondents the Ford brand does not fully meet their expectations; women are on average more satisfied with Ford vehicles. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konsument pl
dc.subject zakup pl
dc.subject decyzja pl
dc.subject motoryzacja pl
dc.subject samochód pl
dc.subject consumer pl
dc.subject purchase pl
dc.subject decision pl
dc.subject automotive industry pl
dc.subject automobile pl
dc.subject proces decyzyjny pl
dc.subject decision-making process pl
dc.title Determinanty podejmowania decyzji: analiza preferencji klientów wobec samochodów marki Ford pl
dc.title.alternative The determinants of the decision-making process: a study of customer preferences when evaluating a Ford car pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-10-19T10:38:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info