Głównym wątkiem pracy jest analiza prowadzonych przez Gminę Łososinę Dolną działań z zakresu promocji i jej wpływu na rozwój społeczno-gospodarczy. Celem pracy jest identyfikacja czynników promocji mających wpływ na rozwój lokalny. Podmiotem pracy jest wiejska gmina Łososina Dolna, a przedmiotem badań jest analiza działań promocyjnych za pomocą przeprowadzonych ankiet wśród mieszkańców Gminy Łososina Dolna.
W pracy zostały przedstawione ogólne informacje na temat samorządu terytorialnego, jak również elementu marketingu jakim jest promocja. Scharakteryzowano produkty, narzędzia i formy promocji stosowane w gminie. W pracy dokonano oceny działań promocyjnych gminy, analiza mocnych i pozytywnych cech oraz słabych stron i zagrożeń dla społeczeństwa lokalnego na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych.
Przeprowadzona analiza ukazuje w jaki sposób mieszkańcy postrzegają prowadzone działania promocyjne przez samorząd lokalny, jej efekty oraz szanse i perspektywy rozwoju lokalnego. W ocenie badań wskazano kierunki zmian które mogą usprawnić działania promocyjne.
The main thread of this thesis is the analysis of activities conducted by the Commune of Łososina Dolna which include promotion and its impact on socio-economic development. Aim of this thesis is to identify factors of promotion of the local development. Subject of thesis is a rural Commune Łososina Dolna and an object of research is the analysis of promotional activities by the questionnaires among the inhabitants of the Commune Łososina Dolna.
This thesis provides general information about the local government as a part of marketing of promotion. Products, tools and forms of promotion characterized are used in the Commune. This thesis presents an evaluation of promotional activities, analysis of strengths and positive qualities and weaknesses and threats to the local community on the basis of conducted research.
The analysis shows how members of local community perceive promotional activities run by local government, its effects and opportunities as well as prospects for local development. The evaluation studies indicated trends that can improve promotional activities.