Wykorzystanie narzędzi marketingu mix do efektywniejszego zdobywania rynku docelowego na przykładzie firmy LOTOS Paliwa Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Koźlik, Radosław
dc.date.accessioned 2013-10-06T11:19:17Z
dc.date.available 2013-10-06T11:19:17Z
dc.date.issued 2009-06-18 16:04:50
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/816
dc.description.abstract W pracy podjęto się zbadania: jakie narzędzia marketingowe stosuje firma paliwowa LOTOS Paliwa sp. z o.o. w celu stworzenia nowego, nowoczesnego wizerunku swojej firmy oraz zdobycia zainteresowania na rynku docelowym, jakim dla spółki jest klient indywidualny ; czy stosowane narzędzia marketingu-mix doprowadziły do zmiany wizerunku firmy i zdobycia istotnego miejsca w bardzo konkurencyjnym sektorze, jakim jest sektor paliw płynnych w Polsce. Firma LOTOS Paliwa funkcjonuje w ciągle zmieniających się warunkach gospodarczych. Kryzys, który dotknął gospodarki wielu krajów świata niekorzystnie odbił się również na gospodarce polskiej. Praca składa się z czterech rozdziałów: dwóch teoretycznych i dwóch badawczych. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem w problematykę pracy. Przedstawiono w nim przede wszystkim istotę i definicje marketingu i marketingu-mix oraz merytoryczne paradygmaty marketingowej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Drugi rozdział ma na celu przedstawienie i charakterystykę poszczególnych elementów marketingu-mix: produktu, ceny, dystrybucji i promocji, w świetle literatury przedmiotu. Trzeci rozdział jest pierwszym rozdziałem badawczym. Rozdział ten ma na celu przedstawienie i scharakteryzowanie ogólnej działalności Spółki LOTOS Paliwa. Zawarta jest w nim historia firmy, jej misja, wizja rozwoju i struktura organizacyjna. Przedstawiona została również obecna sytuacja na polskim rynku paliw oraz pozycja firmy w środowisku konkurencyjnym. Czwarty rozdział zawiera analizę wykorzystania elementów marketingu-mix w procesie obsługi rynków docelowych. W rozdziale tym skoncentrowano się przede wszystkim na pionie stacji paliw obsługującym klientów indywidualnych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject produkt pl
dc.subject cena pl
dc.subject dystrybucja pl
dc.subject reklama pl
dc.title Wykorzystanie narzędzi marketingu mix do efektywniejszego zdobywania rynku docelowego na przykładzie firmy LOTOS Paliwa Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative The utilization of marketing-mix as a means of increasing the efficiency of gaining the targeted market based on the example of LOTOS Paliwa Ltd. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-01T13:31:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info