Innovations in how a postgraduate course in knowledge management is delivered
have generated better learning outcomes and made the course more engaging for
learners. Course participant feedback has shown that collaborative active learning is
preferred and provides them with richer insights into how knowledge is created and
applied to generate innovation and value. The course applies an andragogy approach
in which students collaborate in weekly dialogue of their experiences of the content,
rather than learn the content itself. The approach combines systems thinking, learning
praxis, and active learning to explore the interdependencies between topics and how
they impact outcomes in real world situations. This has stimulated students to apply
these ideas in their own workplaces.
Innowacje dotyczące sposobu prowadzenia kursu Zarządzania Wiedzą dla studentów
studiów podyplomowych pozwoliły na osiągnięcie lepszych wyników nauczania
i zwiększyły zaangażowanie studentów w kurs. Informacje zwrotne uzyskane od studentów
pokazują, że preferują oni wspólne, aktywne uczenie się, pozwalające im na
bogatszy wgląd w tworzenie wiedzy i stosowanie jej do osiągnięcia innowacji i wartości.
Kurs stosuje podejście andragogiczne, w którym studenci współdziałają w cotygodniowym
dialogu dotyczącym ich doświadczeń związanych z treścią kursu zamiast
po prostu uczyć się tej treści. Podejście to łączy myślenie systemowe, praktykę uczenia
i aktywne uczenie w celu zbadania współzależności między tematami oraz ich wpływem
na rzeczywiste sytuacje. Kurs zachęcił studentów do zastosowania tych idei w
ich miejscach pracy.