Poetyka fotografii w reklamie zewnętrznej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Winczakiewicz, Malwina
dc.date.accessioned 2014-11-21T11:58:41Z
dc.date.available 2014-11-21T11:58:41Z
dc.date.issued 2014-08-29 18:28:37
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8225
dc.description.abstract Dynamicznie rozwijające się zjawisko reklamy, zmusiło projektantów do wykorzystywania bardziej nowoczesnych sposobów przyciągania uwagi konsumenta. Jednym z nich jest fotografia, bez której obecna reklama zewnętrzna nie byłaby tak skuteczna. Praca prezentuje podstawową wiedzę związaną z fotografią komercyjną i zjawiskiem reklamy. Postawione hipotezy dotyczyły reklamy zewnętrznej oraz wpływu fotografii na jej atrakcyjność. Dodatkowo przeanalizowane zostały wyniki ankiety, która dotyczyła wizerunku fotografii w reklamie zewnętrznej. Na wypełnienie ankiety zgodziło się 50 osób różnej płci i w różnym wieku. Analiza potwierdziła hipotezę związaną z zainteresowaniem odbiorcy reklamą zewnętrzną, oraz częściowo potwierdziła hipotezę o wpływie fotografii na atrakcyjność reklamy zewnętrznej. W tym przypadku wniosek wysunął się sam: fotografia jest ważnym nośnikiem treści perswazyjnych. Nieumiejętne jej zastosowanie może spowodować spadek atrakcyjności reklamy i zmniejszenie zainteresowania odbiorców. pl
dc.description.abstract The emerging phenomenon of advertising, forcing designers to use more modern ways of attracting the attention of the consumer. One of them is the photograph, without which the current outdoor advertising would not be as effective. The paper presents the basic knowledge related to commercial photography and advertising phenomenon. Hypotheses related to outdoor advertising and the impact of photography on her attractiveness. In addition, the survey results have been analyzed, which concerned the image of photography in outdoor advertising. On completing the survey agreed to 50 persons of different sexes and ages. The analysis confirmed the hypothesis related to the interest of the recipient outdoor advertising, and partially confirmed the hypothesis about the impact of photography on the attractiveness of outdoor advertising. In this case the proposal put forward in the same photograph, is an important persuasive content. Incompetent application can cause a decrease in the attractiveness of advertising and reducing consumer interest. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject fotografia komercyjna pl
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama zewnętrzna pl
dc.subject photography pl
dc.subject commercial photography pl
dc.subject advertising pl
dc.subject outdoor advertising pl
dc.subject fotografia pl
dc.title Poetyka fotografii w reklamie zewnętrznej pl
dc.title.alternative Poetics of photography in outdoor advertising pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-11-21T09:31:38Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info