Segmentacja rynku jako przesłanka doboru elementów marketingu-mix w dotarciu do potencjalnego nabywcy (case study: klub przedszkolny „Kodomo!”)

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gwiżdż, Andrzej
dc.contributor.author Malazdra, Anna
dc.date.accessioned 2014-11-25T09:42:46Z
dc.date.available 2014-11-25T09:42:46Z
dc.date.issued 2014-08-04 15:06:20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8246
dc.description.abstract Problematyka podjęta w pracy dotyczy tego, w jaki sposób segmentacja rynku wpływa na dobór elementów marketingu-mix w danym przedsiębiorstwie. Żeby opracować to zagadnienie poddano analizie pomysł powstania w Krakowie klubu przedszkolnego "Kodomo! i przedstawiono jako case study. Głównym celem pracy było określenie potrzeb właściwej grupy docelowej i zareagowanie na nie w formie oferty klubu przedszkolnego. W ten sposób ustalono, że w mieście królów znajduje się odpowiednia ilość potencjalnych par spełniających stawiane przez klub wymagania dochodowe. Następnie przeprowadzono badania w polskich i japońskich rodzinach, posiadających przynajmniej jedno dziecko w wieku przedszkolnym. Zbadano wszelkiego rodzaju oczekiwania rodziców wobec japońskiego klubu przedszkolnego „Kodomo!”, do którego mogliby wysłać swoje pociechy w przyszłości. Dopiero po przeprowadzeniu takich badań opracowano szczegółowe aspekty oferty klubu. Na bazie wyników dostosowano elementy marketingu-mix dotyczące samego produktu, jego dystrybucji, ceny, a w szczególności promocji. Ofertę zmodyfikowano tak, by stała się ona jeszcze bardziej atrakcyjna, konkurencyjna i trafiająca do potencjalnych klientów. Analiza całokształtu materiału badawczego pozwala zaobserwować, jak ważne jest obranie właściwej strategii marketingowej dla wskazania segmentów rynku, na którym ma działać dana firma. Korzystając z tej wiedzy przedsiębiorca może za pomocą narzędzi marketingu-mix dostosować ofertę do konkretnego klienta i jego oczekiwań. pl
dc.description.abstract The subject of this thesis is to investigate how segmentation affects the selection of the marketing-mix elements within the company. In order to develop the issue, the idea of creating “Kodomo!” nursery school was analysed as a case study. The main goal of the study was to identify the needs of the right target group and respond to them in the form of the offer of the nursery school. In this way it was found that in “the city of the kings” there is enough number of potential couples that meet the salary requirements of the nursery school. Then the survey was carried out in Polish and Japanese families who have at least one child in preschool age. All kinds of expectations of parents towards the nursery school, to which they could send their chilren in the future, was examined. Specific aspects of the offer of the nursery school were developed after the reasearch was conducted. There were adjusted elements of marketing-mix related to product itself, its distribution, price, and promotion in particular on the basis of the results. The offer was modified to make it even more attractive, competitive and persuasive for potential clients. The analysis of the entire body of the research can be seen how important is to select proper marketing strategy to identify market segments for specific company to prosper. Using this knowledge the entrepreneur can use marketing-mix tools to adapt the offer to specific customers and their expectations. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject segmentacja pl
dc.subject punkt przedszkolny „Kodomo!” pl
dc.subject badanie rynku pl
dc.subject segmentation pl
dc.subject „Kodomo!” nursery school pl
dc.subject market research pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject weryfikacja atrakcyjności segmentów pl
dc.subject segments attraction verification pl
dc.title Segmentacja rynku jako przesłanka doboru elementów marketingu-mix w dotarciu do potencjalnego nabywcy (case study: klub przedszkolny „Kodomo!”) pl
dc.title.alternative Market segmentation as a premise for the selection of marketing-mix elements in reaching a potential buyer (“Kodomo!” nursery school-case study) pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-11-21T12:27:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info