Marketing stacji narciarskich
Ładowanie...
Data
2014-07-28 16:32:19
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca dotyczy marketingu stacji narciarskich. Metodą badawczą był wywiad ze współwłaścicielem Stacji Narciarskiej w Kamiannej, oraz rozmowa z sekretarzem stowarzyszenia Polskie Stacje Narciarskie i Turystyczne. W pracy omówiono podstawowe zagadnienia związane z marketingiem usług. Ponadto został w niej opisany proces powstawania stacji narciarskiej oraz główne bariery utrudniające ich rozwój w Polsce. Przedstawiono w niej na konkretnych przykładach działania marketingowe małej i dużej stacji narciarskiej, oraz zaprezentowano własne propozycje uatrakcyjnienia ich ofert w celu przyciągnięcia większej liczby klientów. Bieżąca praca traktuje również o atrakcyjności Zakopanego pod kątem turystyki narciarskiej w porównaniu do zagranicznych ośrodków i wskazuje co należy zmienić, aby miejscowość mogła konkurować z alpejskimi czy słowackimi ośrodkami.
This paper containing subject matter about marketing of the ski resorts. The research method was an interview with the co-owner of the Ski Station in Kamianna as well as conversation with the secretary of the association of Polish Ski and Tourist Stations. The paper discusses basic issues related to the marketing of services. It has been described the process of creating the ski station and the main barriers to their development in Poland. It also presents specific examples marketing activities of small and large ski station, and presented own proposals enhance their offerings in order to attract more customers. In addition, this thesis is about the attractiveness of Zakopane for skiing tourism compared to foreign centers and indicates what needs to be change in town to compete with alpine or Slovak centers.
This paper containing subject matter about marketing of the ski resorts. The research method was an interview with the co-owner of the Ski Station in Kamianna as well as conversation with the secretary of the association of Polish Ski and Tourist Stations. The paper discusses basic issues related to the marketing of services. It has been described the process of creating the ski station and the main barriers to their development in Poland. It also presents specific examples marketing activities of small and large ski station, and presented own proposals enhance their offerings in order to attract more customers. In addition, this thesis is about the attractiveness of Zakopane for skiing tourism compared to foreign centers and indicates what needs to be change in town to compete with alpine or Slovak centers.
Opis
Słowa kluczowe
marketing usług, wywiad, stacja narciarska, ośrodek narciarski, turystyka narciarska, bariery w rozwoju, marketing services, interview, ski resort, ski tourism, barriers to the development