Perswazja i manipulacja w reklamie. Strategie perswazyjne w reklamie samochodów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Prusak, Damian
dc.date.accessioned 2014-12-11T10:58:38Z
dc.date.available 2014-12-11T10:58:38Z
dc.date.issued 2014-07-29 16:17:30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8295
dc.description.abstract Celem załączonej pracy jest przedstawienie pojęć dotyczących reklamy oraz manipulacji i perswazji w niej zawartej. Pierwszy rozdział zawiera teorię dotyczącą reklamy, historie jej powstawania oraz wybrane zagadnienia teoretyczne. Opisane zostały również wybrane techniki manipulacji i perswazji w komunikacji oraz w reklamie. Drugi rozdział zawiera badanie dotyczące reklamy samochodów oraz wojen marketingowych pomiędzy wybranymi koncernami. Podjęty został problem badawczy dotyczący perswazji w reklamach samochodów oraz postawione zostały trzy hipotezy: Pierwsza dotyczy emocjonalizacji odbioru reklamy, jako silnie perswazyjnego mechanizmu. Druga dotyczy sloganu jako ważnego nośnika reklamy. Ostatnia hipoteza odnosi się do emocji wywoływanych przez reklamę. Wykorzystane zostały do tego celu dwie metody badań nauk społecznych tj. metoda obserwacyjna oraz metoda opisowa. W zakończeniu opisane zostały wnioski końcowe dotyczące występowania perswazji w reklamach samochodów. Po przeprowadzonych badaniach można wnioskować, że w każdej reklamie samochodu występuje funkcja perswazyjna. W niektórych reklamach jest ona widoczna w większym stopniu, w innych w mniejszym, zawsze jednak polega na namówieniu potencjalnego klienta na zakup konkretnego samochodu. pl
dc.description.abstract The aim of this work is to provide concepts for advertising as well as manipulation and persuasion in it. The first chapter contains theory concerning advertising, its history, and selected theoretical notions. Selected techniques of manipulation and persuasion in communication and advertisements were described. The second chapter contains studies on car advertising and marketing wars between selected corporations. The research problem concerning persuasion in car advertisements were taken up and three hypotheses were proposed: the first of them relates to making response to advertisements more emotional which is a strong persuasive mechanism. The second hypothesis concerns a slogan as an important medium used for advertising. The last hypothesis relates to emotions induced by advertisements. Two methods of social sciences studies were used here i.e. observation method and descriptive method. In conclusion final conclusions showing the occurrence of persuasion in advertising were described. In the light of the studies carried out it is possible to conclude that persuasive function occurs in each car advertisement. In some advertisements it is more striking, in other it is more subtle but in all cases its aim is to convince a potential buyer to buy a particular car. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject perswazja pl
dc.subject manipulacja pl
dc.subject reklama samochodów pl
dc.subject persuasion pl
dc.subject manipulation pl
dc.subject car advertising pl
dc.subject reklama pl
dc.subject advertisements pl
dc.subject wojny marketingowe pl
dc.subject marketing wars pl
dc.title Perswazja i manipulacja w reklamie. Strategie perswazyjne w reklamie samochodów pl
dc.title.alternative Persuasion and manipulation in advertising. Persuasive strategies in car advertisements pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-12-04T12:33:13Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info