Abstract:
Autor pracy pragną połączyć zagadnienia związane z wartością przedsiębiorstwa,
aspektami znaczenia wartości dla rozwoju przedsiębiorstwa oraz nawiązać do tematu
zarządzania projektami oraz kształtowania relacji z kluczowymi klientami.
Celem pracy jest udowodnienie hipotezy, zgodnie z którą, odpowiednia polityka
w zakresie prowadzenia projektów z położeniem nacisku na klienta przynosi wymierne
korzyści. Właściwe bowiem prowadzenie projektów z uwzględnieniem kształtowania
relacji z klientem, odpowiednie położenie nacisku na zadowolenie klienta, a także
budowanie z nim długookresowej więzi przyczynia się do wzrostu wartości firmy i klienta. Sformalizowanie działań w ramach koncepcji zarządzania projektami oraz
uświadomienie pracownikom ważności niematerialnych czynników budowania wartości
przyczyniają się do rozwoju organizacji. Wzrost wartości klienta jest nieocenionym wskaźnikiem. Coraz bliższa współpraca z naszymi partnerami przekłada się na nową wiedzę, jaką nabywamy oraz na kolejne, zdobywane z trudem doświadczenie.