Abstract:
Dokonując w niniejszej pracy zarówno analizy, oceny poszczególnych elementów i sposobów sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych na przykładzie przedsiębiorstwa Express należącego do sieci francuskich sklepów E.Leclerc zaproponowano kierunek, w którym przedsiębiorstwo powinno dążyć, aby zwiększyć swoja efektywność działania. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia opisujące sklepy wielkopowierzchniowe, ich rozwój oraz pochodzenia różnych sklepów. Zostały przedstawione ważne cechy sklepów WOH oraz ich czynniki przyciągające klientów. Określone zostały również minusy istnienia WOH.W rozdziale drugim przedstawiono pojecie sprzedaży i techniki wspomagające sprzedaż. Omówiono typy klienta, rodzaje zachowania oraz sposoby radzenia sobie nimi przez sprzedawców. Przedstawiono także działania marketingowe mające wpływ na sprzedaż. Rozdział trzeci prezentuje ogólna charakterystykę, historię, markę własną, programy lojalnościowe sieci E.Leclerc. W kolejnych podpunktach rozdziału opisano badane przedsiębiorstwo Express Sp. z o.o., jego strukturę organizacyjną, konkurencję, mocne i słabe strony przedsiębiorstwa, jego misję i wizję a także strategie przedsiębiorstwa. Czwarty rozdział jest propozycją usprawnienia uwidocznionych błędów w obszarach działalności. Rozdział ten jest projektem zmian, które zaproponowano w celu podwyższenia efektywności w sprzedaży. Ostatni piąty rozdział przedstawia kierunki doskonalenia rozwoju sklepu.