dc.description.abstract |
Celem tej pracy jest pokazanie jak ważna jest sprawna organizacja, ustanowienie celów, obranie odpowiedniej strategii, obserwacja rynku i oczywiście kontrola w przedsiębiorstwie funkcjonującym w branży transportowej. Pierwszy rozdział zawiera genezę logistyki w odniesieniu do firm transportowych i wyjaśnia pojęcia z tym związane. Przedstawiono również infrastrukturę firmy transportowej i obowiązujące przepisy prawne, zarówno krajowe jak i międzynarodowe. W drugim rozdziale opisano czynniki, które wpływają na działalność firmy transportowej ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach oraz jakie znaczenie mają środki trwałe i rodzaje zawieranych umów z podwykonawcami. W trzecim rozdziale przedstawiono, jak ważny wpływ na właściwe zarządzanie przedsiębiorstwem transportowym ma dobra obsługa klienta i właściwa strategia marketingowa. W rozdziale czwartym opisano trzy firmy transportowe, ich strategie oraz obecną pozycję na rynku, zróżnicowane pod względem wielkości, wykazano słabe strony i wyciągnięto wnioski. |
pl |