Abstract:
Celem pracy jest identyfikacja i systematyka działań marketingowych na rynku dóbr przemysłowych na przykładzie firmy IZOLACJA-MATIZOL działającej na rynku wyrobów papowych w Polsce. Praca ma udowodnić tezę, że wykorzystanie marketingu i wdrożenie go w praktyce, dzięki odpowiednim działaniom marketingowym jest niezbędnym warunkiem prawidłowego funkcjonowania firmy na konkurencyjnym rynku wyrobów papowych Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy obejmuje podstawowe zagadnienia dotyczące rynku dóbr przemysłowych, ponadto przedstawia podstawowe pojęcia związane z marketingiem rynku dóbr przemysłowych oraz jego ogólne reguły i zasady. Rozdział drugi opisuje pozycję firmy Izolacja-Matizol na rynku dóbr przemysłowych. Scharakteryzowany został rynek wyrobów papowych i główne trendy rozwoju tego rynku. W rozdziale tym przedstawiono także historię firmy, jej misję, opisano strukturę organizacyjną. Scharakteryzowano konkurentów i klientów rynku wyrobów papowych, omówiono ofertę produktową firmy. Przedstawiono wpływ analizy SWOT na ustalenie pozycji firmy na rynku. Trzeci rozdział w całości poświęcono zagadnieniom związanym z planem działań marketingowych firmy Izolacja-Matizol. Przedstawiono cele marketingowe firmy i jej strategię. Omówiono strategię produktu, ceny, dystrybucji i promocji. Opisano harmonogram działań marketingowych i sposób jego kontroli.Praca została oparta głównie na analizie materiałów firmowych i dostępnej literatury przedmiotu. Ponadto szereg informacji uzyskano podczas przeprowadzonych rozmów z pracownikami firmy .