Abstract:
Praca koncentruje się na analizie działań reklamowych w firmach kosmetycznych, a w szczególności na specyfice tych działań. Zasadniczym celem pracy jest zbadanie czy działania reklamowe jakie stosują firmy kosmetyczne mają decydujący wpływ na zachowania konsumentów. Praca składa się z czterech rozdziałów, zawierających omówienia problematyki w ujęciu teoretycznym wykorzystując w tym zakresie liczne pozycje zwarte, analizę danych ze źródeł wtórnych (raporty z czasopism i stron internetowych) oraz prezentacje wyników badań własnych. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne zagadnienia dotyczące reklamy. Przedstawiono istotę i znaczenie promocji oraz scharakteryzowano elementy promotion-mix. Kolejno skoncentrowano się na pojęciu i mechanizmach reklamy. W rozdziale tym ujęto także znaczenie psychologicznych aspektów reklamy, które w dużym stopniu oddziałują na zachowania konsumentów. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce rynku kosmetycznego. Opisuje występujące na tym rynku elementy oraz rozwój rynku w ostatnich trzech latach 2004-2006 w poszczególnych kategoriach produktowych. Rozdział trzeci to analiza działań reklamowych firm kosmetycznych. W rozdziale tym przedstawiono prawne aspekty reklamy kosmetyków, wydatki firm kosmetycznych na reklamę, omówiono również specyfikę reklamy produktów kosmetycznych oraz porównano reklamy dwóch firm Eris i L’Oreal. Rozdział czwarty przedstawia wyniki badań własnych przeprowadzonych na studentach zaocznych wszystkich lat studiujących w WSB-NLU w Nowym Sączu. Badania te dotyczą wpływu reklamy kosmetyków na zachowania nabywców oraz ich opinii odnośnie działań reklamowych na rynku kosmetycznym.