Abstract:
Celem pracy jest pokazanie na przykładzie PPHU ,,ERBET” Sp. z o.o. jak umiejętnie i świadomie wprowadzić, a następnie doskonalić system zarządzania jakością z uwzględnieniem kapitału ludzkiego jako najważniejszego czynnika gwarancji sukcesu firmy, oraz przedstawienie jakie efekty ekonomiczne przyniosło badanej jednostce gospodarczej wdrożenie ISO. W rozdziale pierwszym przedstawiona została istota kompleksowego zarządzania jakością poprzez prezentację jego etapów i założeń, w tym koncepcji autorskich E.W. Deminga, J.M. Jurana. Rozdział drugi obejmuje proces opracowania i wdrożenia systemu zarządzania jakością. W rozdziale trzecim dokonano charakterystyki profilu działalności firmy PPHU ,,ERBET” Sp. z o. o., przedstawiono wymagania normy ISO 9001:2000, stan zarządzania jakością w przedsiębiorstwie przed wdrożeniem ISO, zestawiono zagadnienia procesu opracowania i wdrożenia systemu zarządzania. Skoncentrowano się na zagadnieniach certyfikacji, audytach certyfikacyjnych oraz przebiegu procesu certyfikacyjnego w firmie ,,ERBET”. W ostatnim, czwartym rozdziale poddano analizie funkcjonowanie wdrożonego systemu zarządzania jakością. Weryfikacja ta dotyczy potencjału ludzkiego, jego zatrudnienia, kwalifikacji, bezpieczeństwa pracy oraz realizacji pozostałych celów jakości tj. zadowolenie klienta, terminowość zakończenia robót, ilość reklamacji, usterek itp. Na koniec dokonano oceny efektów ekonomicznych wdrożenia ISO w przedsiębiorstwie. Przy pisaniu pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu, materiały zaczerpnięte z internetu oraz wewnętrzne materiały i sprawozdania finansowe udostępnione przez firmę ,,ERBET”.