dc.contributor.advisor |
Chlipała, Paweł |
|
dc.contributor.author |
Dudkiewicz, Paulina |
|
dc.date.accessioned |
2015-01-13T13:27:56Z |
|
dc.date.available |
2015-01-13T13:27:56Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
pl |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/8400 |
|
dc.description.abstract |
Głównym celem pracy było zgromadzenie wiedzy o metodach dobiera nośników do grupy docelowej zapewniających maksymalną efektywność reklamy. Celem aplikacyjnym było poznanie tego procesu w praktyce, w kampanii wizerunkowej portalu internetowego Interia.pl. Praca składa się z części teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczną stanowią dwa pierwsze rozdziały dotyczące charakterystyki nośników komunikacji i grupy docelowej, a część empiryczna poświęcona jest działalności i kampanii wizerunkowej Interii. Pierwszy rozdział ukazuje nośnik, jako istotny element komunikacji marketingowej. Przedstawia on także typologię i charakterystykę popularnych nośników komunikacji. Drugi rozdział poświęcony jest sposobom klasyfikacji grup docelowych. W rozdziale podjęto również próbę klasyfikacji czynników warunkujących dobór nośników komunikacji do grupy docelowej w przekazie marketingowym oraz opisano sposoby oceny skuteczności i efektywności doboru mediów do wybranej grupy. Trzeci rozdział poświęcony został opisowi działalności Interii, a także przybliżył przeprowadzoną w grudniu 2007 roku kampanie wizerunkową. W pracy wykorzystano literaturę zwartą i czasopiśmienniczą z zakresu marketingu i zarządzania. Wykorzystano również źródła internetowe. Część empiryczna stanowiąca opis przypadku została oparta na źródłach wtórnych i pierwotnych. Do drugiej grupy należą empiryczne obserwacje i doświadczenie zdobyte w firmie w trakcie praktyki trwającej od 02.07 do 10.08.2007. W celu dokładnego opisania problemu oraz dokonania pełnej analizy kampanii wykorzystano wywiady z mediamenadżerem oraz mediaplanerami pracującymi w Dziale Marketingu & PR w Interii odpowiedzialnymi za zaplanowanie i realizację kampanii wizerunkowej Interii. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
proces komunikowania |
pl |
dc.subject |
technologia komunikowania |
pl |
dc.subject |
komunikowanie marketingowe |
pl |
dc.subject |
portale internetowe |
pl |
dc.subject |
efektywność reklamy |
pl |
dc.title |
Nośniki przekazu w komunikacji z grupą docelową na przykładzie Interia.pl |
pl |
dc.title.alternative |
Medium selection for effective communication with target group on the exaple of Interia.pl |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |