Abstract:
„Ocena pozycji strategicznej firmy Telekomunikacja Polska S.A. w branży telekomunikacyjnej” dotyczy usytuowania firmy w branży telekomunikacyjnej.
W pierwszym rozdziale pracy omówiono pojecie strategii z wyraźnym rozróżnieniem pozycji strategicznej firmy oraz przedstawić typy strategii zarządzania. Omówienie procesu budowy strategii pozwoli na określenie generalne celu rozwoju i diagnozy warunków strategicznych, i określenie programów za pomocą których realizowana jest strategia firmy. W rozdziale II szczegółowo przeanalizowano metody badań które można zastosować do oznaczenia pozycji strategicznej pod kątem przydatności do tematu pracy. W kolejnym rozdziale przedstawiono historię TPSA, jej przeobrażenia i rozwój od daty powstania do czasów obecnych z omówieniem pełnej oferty dla użytkowników, oraz zaprezentuję wizję, misję i cele strategiczne. W dalszej części omówiono strukturę organizacyjną firmy i proces zarządzania. Przewodnią myślą ostatniej części pracy jest wyznaczenie, jaką pozycję strategiczną posiada Telekomunikacja Polska S.A. na rynku telekomunikacyjnym w Polsce oraz ustalenie jaką strategie powinna przyjąć, aby te pozycję utrzymać.