Abstract:
Tematyką pracy jest zastosowanie wiedzy z zakresu zarządzania projektami do realizacji celów promocyjnych w przedsiębiorstwie. Poddając analizie koncepcję marketingu - mix i jej poszczególne elementy takie jak: produkt, promocja, cena czy dystrybucja można wykazać, jakie znaczenie dla strategii oraz w działaniu przedsiębiorstwa stanowi marketing. Wykorzystując narzędzia promocji w odpowiednim powiązaniu z pozostałymi elementami marketingu - mix można uzyskać efekt synergii i doprowadzić do wzrostu sprzedaży, wzmocnienia wizerunku, czy zwiększenia udziałów w rynku. Przykładem zastosowania rozwiązań zarządzania projektami w marketingu jest opisana w części praktycznej akcja promocyjna, przygotowana podczas pracy zawodowej w firmie Optimus S.A. Dzięki określeniu celów strategicznych dla przedsiębiorstwa, jakim było zatrzymanie spadku liczby partnerów handlowych i wykorzystanie technik zarządzania projektami do prowadzenia działań promocyjnych, udało się uzyskać wzrost sprzedaży w perspektywie najważniejszego kwartału w roku 2006. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym zostały wymienione i opisane poszczególne elementy kompozycji marketingu- mix. Drugi rozdział przedstawia metody stosowane w zarządzaniu projektami. Poprzez wyszczególnienie i opis etapów zarządzania przedsięwzięciem, takich jak rozpoznanie, planowanie, realizacja i zamknięcie przedstawione zostały najważniejsze aspekty prowadzenia projektu. Rozdział trzeci stanowi opis akcji promocyjnej zrealizowanej z wykorzystaniem metod zarządzania projektami dla firmy Optimus S.A.