Abstract:
Proces restrukturyzacji przedsiębiorstwa jest procesem wyjątkowym, nie ma więc jednego uniwersalnego modelu restrukturyzacji przedsiębiorstw. Zmiany o charakterze ekonomicznym, technicznym, organizacyjnym i społecznym, zachodzące w otoczeniu i wnętrzu firmy, powodują zmiany w stanie i strukturze zatrudnienia, co w rezultacie prowadzi do ograniczenia zasobów ludzkich w firmie. Celem pracy jest zbadanie, czy program pomocy oferowany zwalnianym pracownikom przez TP S.A minimalizuje skutki zwolnień. W pierwszym rozdziale zaprezentowano charakterystykę procesu restrukturyzacji przedsiębiorstw. Rodzaje i obszary restrukturyzacji, czynniki powodzenia prowadzonych działań restrukturyzacyjnych oraz szanse i bariery restrukturyzacji przedsiębiorstw. Drugi rozdział poświęcony będzie w całości procesowi zarządzania zasobami ludzkimi w szczególności w okresie restrukturyzacji przedsiębiorstwa. W rozdziale trzecim przedstawiona zostanie charakterystyka Telekomunikacji Polskiej S.A. Podstawowe dane o firmie oraz jej historię, zakres i profil działania. Przedstawiony zostanie przebieg procesu restrukturyzacji zatrudnienia oraz formy pomocy i wspierania zwalnianych pracowników.