Abstract:
Celem pracy jest wyeksponowanie znaczenia wnikliwej diagnozy parametrów funkcjonalności i efektywności systemu logistycznego. Tworzone na tej podstawie bazy decyzyjne umożliwiają wybór najkorzystniejszych rozwiązań w zakresie pozyskania lojalnego klienta i zapewnienia wysokich zysków. Praca składa się z czterech rozdziałów: W rozdziale I dokonano umiejscowienia logistyki w systemie zarządzania, wskazując na jej istotę i konsekwencje dla strategii przedsiębiorstwa. Przeprowadzono ponadto klasyfikacje podsystemów logistycznych oraz zdefiniowano paradygmat kosztów logistycznych. W rozdziale II przedstawiono zagadnienia pomiaru skuteczności procesów logistycznych. Do oceny całego systemu logistycznego przyjęto wskaźniki rentowności, natomiast do wyodrębnionych w jego ramach subsystemów – opracowano wskaźniki cząstkowe, zawierające zbiór informacji bardziej szczegółowych. W rozdziale III zaprezentowano charakterystykę działalności Firmy Produkcyjno – Handlowo – Usługowej „Wiśniowski” ze szczególnym uwzględnieniem aspektów obsługi klienta. Zakreślono tu obszar praktycznego funkcjonowania machiny systemu logistyki, uruchamianej zamówieniem klienta, które pociąga za sobą cały potok czynności związanych z jego realizacją. W rozdziale IV zawarto systematyzację wdrożonych w Firmie „Wiśniowski” rozwiązań logistycznych, omówiono efekty ich stosowania w kontekście przeprowadzonej analizy wskaźnikowej i przedstawiono propozycje czynności, które należałoby podjąć dla zapewnienia większej sprawności działania. W opracowaniu wykorzystana została literatura z dziedziny marketingu oraz zarządzania logistycznego i ekonomiki przedsiębiorstw. Praca obejmuje stan faktyczny na dzień 1 marca 2007 roku.