dc.description.abstract |
W gospodarce rynkowej sukces lub porażka przedsiębiorstwa zależą od jakości jego funkcjonowania, a w szczególności od jakości oferowanych produktów. Zarządzanie jakością to niewątpliwie zadanie kadry kierowniczej wszelkich organizacji, a w szczególności przedsiębiorstw produkcyjnych. Zamierzone skutki sprawcze w obszarze jakości są możliwe wtedy, kiedy jakość zostanie potraktowana w kategoriach celu, narzędzia i obiektu zarządzania. W pracy przedstawiono audyt wewnętrzny jako element zapewnienia jakości na przykładzie Fabryki Silników Elektrycznych Tamel S.A. w Tarnowie. Rozdział pierwszy zawiera: kompleksowe zarządzanie przez jakość TQM oraz powstanie i rozwój koncepcji zarządzania przez jakość. W rozdziale tym wskazano także zasady zarządzania jakością, harmonogram wdrażania systemu jakości oraz modele systemu zapewnienia jakości. Drugi rozdział to ogólna charakterystyka audytu oraz podstawowe jego rodzaje. Kolejny, trzeci rozdział pracy ukazuje ogólną charakterystykę badanej Fabryki Tamel S.A., jej marketing oraz produkty. Przeprowadzenie audytu wewnętrznego na dwóch wydziałach w Fabryce Silników Elektrycznych Tamel S.A. stanowi treść ostatniego rozdziału pracy. |
pl |