Abstract:
Celem pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej firmy, która funkcjonuje na polskim rynku, już od jakiegoś czasu. Jako przedmiot tych analiz wybrano firmę z branży komputerowej, tj. firmę NTT System. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze rozdziały teoretyczne zostały opracowane na podstawie dostępnej literatury z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu. Rozdział trzeci i czwarty, to rozdziały praktyczne napisane na podstawie danych, które udało się uzyskać z firmy, oraz informacji zamieszczonych w Internecie. Rozdział pierwszy poświęcono procesowi strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. Koniec tego rozdziału to opis analizy strategicznej w procesie zarządzania strategicznego w teorii. Rozdział drugi zawiera opis podstawowych metod analizy strategicznej z podziałem na cztery podstawowe grupy. Pierwsza dotyczy analizy otoczenia firmy, druga analizy otoczenia konkurencyjnego, kolejna dotyczy analizy firmy, natomiast ostatnia z nich jest metodą analizy zarówno otoczenia makroekonomicznego i konkurencyjnego, czyli metody zintegrowane. W rozdziale trzecim scharakteryzowano firmę NTT System. Opisano genezę powstania i rozwoju Spółki, scharakteryzowano produkty oferowane przez firmę. Ważnym elementem tego rozdziału jest misja spółki i jej cele. Ponadto przedstawiono firmy konkurencyjne dla przedmiotu badań i pokrótce je porównano. Ostatni z rozdziałów to analiza strategiczna. Początek rozdziału to analiza dotychczas stosowanej strategii. Element kolejny to analiza zarówno makrootoczenia firmy, jak i otoczenia konkurencyjnego. Metoda, którą wykorzystano do analizy strategicznej to analiza SWOT, należąca do grupy metod zintegrowanych. Ostatnia część rozdziału to wnioski z przeprowadzonej analizy oraz propozycje pewnych zmian, które w niedalekiej przyszłości miałyby wpływ na poprawę działalności firmy NTT System.