dc.description.abstract |
Celem pracy jest określenie wpływu na młodego odbiorcę (dziecko w wieku przedszkolnym), jaki wywiera reklama telewizyjna. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym, przedstawiono zasadnicze założenia związane z reklamą, genezę i istotę reklamy oraz jej zasadnicze cele, funkcje i zadania. Następnie zaprezentowano rodzaje reklamy, że szczególnym uwzględnieniem reklamy telewizyjnej, gdyż to właśnie na niej skupia się niniejsza praca. Następny, drugi rozdział pracy poświęcony jest problematyce oddziaływania reklamy na konsumenta. Dalej przedstawiono podstawowe aspekty związane z psychologią i typami zachowań konsumenckich. Rozdział kończy przedstawienie reklamy jako formy perswazyjnej komunikacji z nabywcą. Trzeci rozdział pracy skupia się na wpływie reklamy na dziecko. Przedstawiono dziecko jako konsumenta, a następnie określono rolę telewizji w życiu dziecka. W dalszej kolejności, określono odbiór reklamy telewizyjnej przez dziecko oraz skutki jej oddziaływania na tę specyficzną grupę konsumentów. Rozdział kończy prezentacja wyników badań wtórnych na temat wpływu reklamy na dzieci w Polsce.
Ostatni rozdział pracy miał charakter badawczy. W części metodologicznej przedstawiono cel badań, sformułowano hipotezy badawczy. W przeprowadzonych badaniach wykorzystano kwestionariusz ankietowy jako narzędzie badawcze. Badaną populacją były dzieci przedszkolne - 5 lat. W drugiej części rozdziału, przedstawiono i przeanalizowano wyniki badań własnych związanych z reklamą telewizyjną w świadomości dzieci przedszkolnych. Rozdział kończą wnioski. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu. |
pl |