Wpływ reklamy telewizyjnej na dziecko na podstawie badań przeprowadzonych w Przedszkolu nr 1 w Limanowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dołhasz, Magdalena
dc.contributor.author Mrożek, Anna
dc.date.accessioned 2015-01-13T14:06:50Z
dc.date.available 2015-01-13T14:06:50Z
dc.date.issued 2006 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8458
dc.description.abstract Celem pracy jest określenie wpływu na młodego odbiorcę (dziecko w wieku przedszkolnym), jaki wywiera reklama telewizyjna. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym, przedstawiono zasadnicze założenia związane z reklamą, genezę i istotę reklamy oraz jej zasadnicze cele, funkcje i zadania. Następnie zaprezentowano rodzaje reklamy, że szczególnym uwzględnieniem reklamy telewizyjnej, gdyż to właśnie na niej skupia się niniejsza praca. Następny, drugi rozdział pracy poświęcony jest problematyce oddziaływania reklamy na konsumenta. Dalej przedstawiono podstawowe aspekty związane z psychologią i typami zachowań konsumenckich. Rozdział kończy przedstawienie reklamy jako formy perswazyjnej komunikacji z nabywcą. Trzeci rozdział pracy skupia się na wpływie reklamy na dziecko. Przedstawiono dziecko jako konsumenta, a następnie określono rolę telewizji w życiu dziecka. W dalszej kolejności, określono odbiór reklamy telewizyjnej przez dziecko oraz skutki jej oddziaływania na tę specyficzną grupę konsumentów. Rozdział kończy prezentacja wyników badań wtórnych na temat wpływu reklamy na dzieci w Polsce. Ostatni rozdział pracy miał charakter badawczy. W części metodologicznej przedstawiono cel badań, sformułowano hipotezy badawczy. W przeprowadzonych badaniach wykorzystano kwestionariusz ankietowy jako narzędzie badawcze. Badaną populacją były dzieci przedszkolne - 5 lat. W drugiej części rozdziału, przedstawiono i przeanalizowano wyniki badań własnych związanych z reklamą telewizyjną w świadomości dzieci przedszkolnych. Rozdział kończą wnioski. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.title Wpływ reklamy telewizyjnej na dziecko na podstawie badań przeprowadzonych w Przedszkolu nr 1 w Limanowej pl
dc.title.alternative Influence of the television commercial for child based of searching in Kindergarden in Limanowa pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info