Abstract:
Celem pracy jest ukazanie, iż możliwe wejście na rynek oraz zdobycie jego udziału w niedługim okresie czasu przy wykorzystaniu niskich cen i wysokiej technologii. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym rozdziale omówione zostało pojęcie rynku, jego klasyfikacja, segmentacja oraz fazy rozwojowe rynku. Drugi rozdział traktuje o elementach rynku takich jak: produkt, cena oraz technologia. W tym rozdziale omówione zostało: produkt i jego poziomy, klasyfikacja produktu, marka produktu, cykl życia, strategie cenowe oraz negatywne i pozytywne skutki postępu technologicznego. W trzecim rozdziale ukazane są sposoby zdobywania rynku takie jak min: reklama, sprzedaż osobista, Public Relaction. Natomiast w czwartym rozdziale omówiony został rynek telefonii komórkowej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na sieć komórkowa Play. Przedstawiona została oferta produktowa omawianej sieci zastosowane wysokie technologie które przyczyniły się do pozyskania abonentów. Natomiast piąty rozdział ukazuje wpływ niskiej ceny i wysokiej technologii na sukces rynkowy na przykładzie usług telekomunikacyjnych sieci Play. Zawarte są w nim problemy badawcze, hipotezy oraz weryfikacja hipotez. Dane do pracy zostały zaczerpnięte z dostępnej literatury fachowej oraz Internetu.