Abstract:
Niniejsza praca badała rynek jubilerski w Polsce, z wyróżnieniem biżuterii ślubnej, oraz przedstawiała procedury związane z wdrożeniem i implementacją sklepu internetowego dla jednego z czołowych producentów. Obydwie hipotezy zawarte we wstępie pracy zostały udowodnione. Hipoteza pierwsza, dotycząca prowadzenia sprzedaży internetowej jako sposobu
zdobywania nowych klientów, zwiększania produkcji oraz rozpoznawalności marki została
udowodniona podczas analizy sektora sklepów internetowych oraz analizy elementów
marketingu-mix. a dokładniej promocji. Hipoteza druga została potwierdzona w rozdziale dotyczącym projektu i implementacji sklepu internetowego opartego na platformie osCommerce, który opisywał prostotę implementacji, administrowania oraz niskie koszty prowadzenia takiej formy sprzedaży. Po zanalizowaniu wszystkich czynników zawartych w pracy, przedsięwzięcie wprowadzenia sklepu internetowego dla firmy Łazur Sp.j. w formie sprzedaży detalicznej jest jak najbardziej uzasadnione. Przekonują o tym zarówno pozytywne prognozy rozwoju całego sektora jaki i opisywanej firmy. Z rozmowy z właścicielem firmy wynika, iż istnieje wielu potencjalnych klientów pytających o możliwość złożenia zamówienia indywidualnego bezpośrednio u producenta. Problem ten, w pełni rozwiązałby sklep internetowy z uwagi na dotychczasowy brak możliwości realizacji pojedynczych zamówień ostatecznych odbiorców. Zaprojektowany sklep internetowy będzie wprowadzony po okresie sezonu wakacyjnego, tak aby firma mogła przygotować się do realizacji zwiększonej liczby zamówień o charakterze indywidualnym.
Wszystkie dane zawarte w pracy są aktualne i zostały udostępnione dzięki uprzejmości właściciela firmy Łazur Sp.j.