dc.description.abstract |
Głównym celem pracy jest stworzenie funkcjonującego projektu komunikatora internetowego, który mógłby być wykorzystywany w przedsiębiorstwie a także określenie strategii rozwoju tego komunikatora. Ponieważ projekt programistyczny, jakim jest komunikator, wymaga ciągłych testów i rozwoju, niniejsza praca daje jedynie zarys, jak takie narzędzie może być skonstruowane. Za pomocą analizy zidentyfikowano silne i słabe strony przedsięwzięcia, jakim jest wprowadzenie komunikatora do firmy, a także szanse i zagrożenia z tego płynące. Jednocześnie określono strategie rozwoju komunikatora. Natomiast za pomocą analizy rynku najpopularniejszych komunikatorów zidentyfikowano główne cechy, jakie powinno posiadać takie narzędzie. W pierwszym rozdziale przedstawiono analizę rynku komunikatorów internetowych w Polsce. Skupiono się na ogólnodostępnych komunikatorach, liczbie ich użytkowników oraz na funkcjach i usługach, jakie oferują. Przedmiotem analizy była zarówno strona podażowa jak i popytowa. W następnym rozdziale przedstawiono projekt komunikatora, który wykonano na potrzeby pracy. Zawiera on opis modelu, jaki jest wykorzystywany w działaniu systemu, specyfikacje protokołu komunikacji, zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa transmisji danych a także dokładny opis działania programu. W dalszej części pracy zaprezentowany program będzie określany jako Komunikator GO!. W ostatnim rozdziale przeprowadzono analizę SWOT dla implementacji tego komunikatora w firmie. Na wstępie zdefiniowano czynniki w poszczególnych kategoriach analizy, następnie przypisano im odpowiednie wagi, wynikające z charakterystyki tego narzędzia. Na końcu zbadano zależności pomiędzy tymi czynnikami i określono strategie, jaka powinna być zastosowana przy wprowadzaniu zaprezentowanego w pracy komunikatora do firmy. |
pl |