W ramach niniejszej pracy podjęto się analizy możliwości rozwoju i finansowania małego przedsiębiorstwa na przykładzie sklepu wielobranżowego działającego na terenie miejscowości Jodłownik. W pracy uwzględniono aspekty teoretyczne związane z charakterystyką MSP, narzędziami marketingowymi, jak reklama, PR, e-marketing czy oferta handlowa. Omówiono także poszczególne źródła finansowania przedsiębiorstw. Przeprowadzona analiza sytuacji sklepu pozwoliła określić, że potrzebuje on dofinansowania w kwocie 5000 zł. Jako źródła finansowania wybrano kredyt bankowy, zaciągnięty na okres 24 miesięcy. W pracy zaprezentowano korzyści związane z podjętymi działaniami.
The main theme of this paper is to analyze the possibility of the development and financing of small businesses on the example of the multibrand store located in the Jodlownik. The paper includes theoretical aspects related to the MSP marketing tools, with advertising, PR, e-marketing and commercial offer. Also were discussed the various sources of company financing. The analysis allowed to determine the situation of the store that it needs funding in the amount of 5000 zł. As a source of financing were selected bank loan for 24 months. The paper presents the benefits associated with these activities.