Analiza działań marketingowych na przykładzie apteki Pod Białym Orłem

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dołchasz, Magdalena
dc.contributor.author Sekuła, Agnieszka
dc.date.accessioned 2015-02-16T10:34:48Z
dc.date.available 2015-02-16T10:34:48Z
dc.date.issued 2008 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8582
dc.description.abstract Celem pracy jest systematyka działań marketingowych na rynku usług medycznych oraz na tej podstawie analiza marketingu na przykładzie apteki „Pod Białym Orłem”. W rozdziale I przedstawiona została geneza marketingu, istota i jego pojęcia, zasady i reguły jakimi się kieruje. Następnie przedstawione są instrumenty marketingu – mix, oraz ich znaczenie i wpływ na działalność marketingową. W dalszej części przedstawiono znaczenie marketingu i jego działań dla przedsiębiorstwa i klienta z uwzględnieniem specyfiki rynku usług medycznych. W rozdziale II zawarto analizę rynku farmaceutycznego w Nowym Sączu, oraz pozycję apteki „Pod Białym Orłem” na rynku. Przestawiono historię apteki, jej strukturę i cele strategiczne. Dokonano analizy podstawowych wskaźników jakie apteka uzyskała w poszczególnych latach. W rozdziale dokonano analizy segmentacji klientów oraz przeprowadzono analizę SWOT. W III rozdziale zawarto identyfikację i ocenę działań marketingowych w aptece. Dokonano analizy i oceny służb marketingowych apteki. Analizie został poddany asortyment, zastosowano analizę ABC, oraz dokonano próby zastosowania metody portfelowej BCG. W dalszej części przedstawiono strategie cenowe stosowane przez aptekę, system dystrybucji oraz instrumenty marketingowe wykorzystywane w działalności apteki, między innym działania promocyjne, reklamę w postaci ulotek, a także program lojalnościowy. Dokonano również analizy polityki kształcenia personelu, wskazano kierunku przyszłego rozwoju apteki. W pracy wykorzystano źródła pierwotne (wywiad, strony internetowe, dane statystyczne, materiały źródłowe apteki), oraz źródła wtórne (literatura z dziedziny marketingu, marketingu w aptece, marketingu usług zdrowotnych oraz zarządzania marketingowego). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject rynek farmaceutyczny pl
dc.subject macierz BCG (Boston Consulting Group) pl
dc.subject analiza ABC pl
dc.title Analiza działań marketingowych na przykładzie apteki Pod Białym Orłem pl
dc.title.alternative The analysis of marketing activities on the example of the pharmacy Pod Białym Orłem pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info