Abstract:
Celem pracy jest przedstawienie systemu motywacji jaki występuje w firmie „Forever” i próba doszukania się oraz oceny jego najefektywniejszych elementów. Hipoteza badawcza zakłada, że również w firmach opartych na zasadach marketingu sieciowego odnajdujemy zastosowania teorii i elementów procesu motywacyjnego. Wykorzystanych w różnych proporcjach i na rożne sposoby. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I poświęcono zarządzaniu zasobami ludzkimi. Opisuje początki i istotę ZZL kładąc nacisk na najważniejsze cechy jakie w nim odgrywa motywacja. Przedstawia również krótko teorie motywacji według przyjętych podziałów. Rozdział II w całości próbuje odkryć, co kryje się za terminem: motywacja. Opisuje ten termin w ujęciu psychologicznym, przedstawia również główne rodzaje i czynniki motywacji. W jednym z podrozdziałów próbuje przedstawić jak wygląda motywacja różnych grup pracowniczych. Rozdział III opisuje firmę „Forever” jako miejsce badań. Przedstawia jej historię, produkty, uwzględniając opis wszystkich certyfikatów jakie posiadają i ogólną działalność, nie zapominając również o krótkim opisie pracowników w tym przypadku dystrybutorów. Rozdział IV analizuje elementy systemu motywacji w firmie „Forever”, czynniki i rodzaje. Przedstawia szczegółowo zasady i elementy regulaminowe tej działalności. Prezentuje wyniki przeprowadzonych badań. Oprócz literatury naukowej wykorzystane materiały pochodzą ze strony internetowej firmy oraz wydawanych co miesiąc czasopism.