Abstract:
Celem pracy jest systematyka pojęć z zakresu instrumentu regionalnego oraz na tej podstawie próba analizy działalności promocji miejscowości turystycznej Stary Sącz. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich podejmuje problematykę działalności marketingowej. Omówiono również genezę marketingu, marketingu regionalnego, jego zasady oraz reguły stosowania. Rozdział drugi skupia się na specyfice promocji miast. Przedstawiono w nim cele, funkcje promocji oraz charakterystykę instrumentów marketingu. W rozdziale trzecim scharakteryzowano jedno z najstarszych miast Polski - Stary Sącz. Zaprezentowano elementy promocji turystycznej takie jak rys historyczny, położenie miasta, jego walory oraz sytuację demograficzną. Rozdział czwarty poświecony jest analizie działań promocyjnych miasta Stary Sącz, opisując organizację działalności promocyjnych, skuteczność i efektywność promocji. Omawiana analiza napisana została w oparciu o literaturę przedmiotu i na podstawie informacji zawartych w Strategii Miasta i Gminy Stary Sącz. Wykorzystane zostały również witryny internetowe miasta i gminy Stary Sącz, zawierające Lokalną Strategię Rozwoju Starego Sącza.