Celem pracy jest omówienie zagadnień dotyczących strategii marketingowych oraz przedstawienie i ocena strategii marketingowej przedsiębiorstwa Wawel S.A. działającego w branży cukierniczej. W badaniach zastosowano metodę studium przypadku. Baza materiałowa pracy składa się z dostępnej literatury dotyczącej tematyki pracy, artykułów naukowych oraz źródeł internetowych. Praca składa się z trzech rozdziałów wraz z wstępem i zakończeniem. W rozdziale pierwszym omówiono istotę i znaczenie marketingu w działalności i rozwoju przedsiębiorstwa. Przedstawiono pojęcie marketingu i zarządzania marketingowego, proces zarządzania marketingowego oraz kwestie dotyczące analizy marketingowej. Rozdział drugi koncentruje się na formułowaniu i wdrażaniu strategii marketingowej w przedsiębiorstwie. Przedstawiono tu istotę i miejsce strategii przedsiębiorstwa, rodzaje strategii marketingowej, a także etapy procesu formułowania, a następnie wdrażania strategii marketingowej w przedsiębiorstwie. W rozdziale trzecim, stanowiącym część badawczą pracy przedstawiono zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie Wawel S.A. w świetle badań własnych. Analizie poddano cele strategii marketingowej oraz sposoby ich realizacji. Następnie dokonano oceny efektywności podjętych działań. W końcowej części pracy zamieszczono bibliografię z wykazem wszystkich wykorzystywanych źródeł, a także spis rysunków i tabel.
The aim of the thesis is to discuss the issue concerning present marketing strategiesand evaluate the marketing strategies of the polish confectionery company: Wawel SA Company. The method of the case study has been applied in the research. Materials used in the thesis comprise the available literature relating to subject matters of the thesis, scientific articles and internet sources. The thesis consists of an introduction, three chapters and a conclusion. The first chapter discusses the essence and the importance of marketing in the activity and development of the company. The concept and process of marketing and marketing management and issues relating to marketing analysis have been presented in the thesis. The second chapter focuses on formulating and the implementation of marketing strategies in companies. This chapter also presents essence and includes the place of enterprise strategy, types of marketing strategies, along with stages of the process of formulation and consequently, the implementation of marketing strategies in a company. The third chapter comprises the research part of the thesis which presents marketing management in Wawel SA Company in the light of their own research. The aims of marketing strategies and the ways of their execution have been investigated. Lastly, the efficacy of undertaken measures has been evaluated. In the final part of the thesis, the bibliography is listed with all of the sources used, as well as the list of drawings and tables.