Freemium Business Models as the Foundation for Growing an E-business Venture: A Multiple Case Study of Industry Leaders
Ładowanie...
Data
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Nowy Sacz School of Business – National-Louis University
Abstrakt
In e-business freemium business models have become legitimate. However, current 
research provides little insight on how the free and premium offering should be employed 
to lead to growth and success in the long run. The presented research aims to fill this 
gap by investigating how the property ‘free’ was employed in young entrepreneurial 
ventures’ business models in the initial life-cycle stages – opportunity recognition, 
market entry, and market exploitation. We find that various forms of freemium business 
models are employed through the initial life-cycle stages of a new venture for reasons 
of trial-and-error, learning, exploration, legitimization and resource acquisition. A 
freemium business model can also serve as a nascent business model, though without a 
sustainable monetization component, for finding a sustainable business model through 
a series of dynamic adjustments. With our findings we contribute to the business 
model literature in three ways: First, our empirical findings show the many-sidedness 
of the component ‘free’ in freemium business models. Free users are of importance for 
network building, exploration and exploitation and growth over time. Moreover, free 
users enable directly and indirectly further resource acquisition. Second, while previous 
literature has taken a static perspective, we contribute by illustrating the dynamic 
process of strategic business model design for growth. Finally, we introduce the concept 
of the nascent business model which is new to the literature.
W e-biznesie modele biznesowe Freemium stały się legalne. Jednak obecne badania dostarczają znikomej wiedzy na temat sposobu w jaki oferta free i premium powinna być użyta, by w dłuższej perspektywie doprowadziła do wzrostu i sukcesu firmy. Prezentowane badanie ma na celu wypełnienie tej luki poprzez zbadanie, w jaki sposób cecha "free" została zastosowana w modelach biznesowych młodej przedsiębiorczości w początkowej fazie etapów cyklu życia – rozpoznaniu możliwości, wejścia na rynek, i eksploatacji rynku. Uważamy, że różne formy modeli biznesowych Freemium są stosowane w początkowych etapach cyklu życia nowego przedsięwzięcia z powodu prób i błędów, uczenia się, poszukiwania, legitymizacji i pozyskiwania zasobów. Model biznesowy Freemium może również służyć jako powstający model biznesowy, choć bez trwałego komponentu monetyzacji, może być wykorzystany w celu znalezienia trwałego modelu biznesowego poprzez serię dynamicznych zmian. Nasze ustalenia to wkład w literaturę dotyczącą modelu biznesowego na trzy sposoby: po pierwsze, nasze badania empiryczne pokazują wielowymiarowość komponentu "free" w modelach biznesowych Freemium. Darmowi użytkownicy mają znaczenie dla budowania sieci, poszukiwania i eksploatacji oraz rozwoju z upływem czasu. Ponadto, tacy użytkownicy umożliwiają, bezpośrednio i pośrednio, dalsze pozyskiwanie zasobów. Po drugie, podczas gdy dotychczasowa literatura prezentowała perspektywę statyczną, nasz wkład ilustruje dynamiczny proces projektu strategicznego modelu biznesowego na rzecz jego wzrostu. Wreszcie, wprowadzamy pojęcie powstającego modelu biznesowego, który jest nowy w literaturze.
W e-biznesie modele biznesowe Freemium stały się legalne. Jednak obecne badania dostarczają znikomej wiedzy na temat sposobu w jaki oferta free i premium powinna być użyta, by w dłuższej perspektywie doprowadziła do wzrostu i sukcesu firmy. Prezentowane badanie ma na celu wypełnienie tej luki poprzez zbadanie, w jaki sposób cecha "free" została zastosowana w modelach biznesowych młodej przedsiębiorczości w początkowej fazie etapów cyklu życia – rozpoznaniu możliwości, wejścia na rynek, i eksploatacji rynku. Uważamy, że różne formy modeli biznesowych Freemium są stosowane w początkowych etapach cyklu życia nowego przedsięwzięcia z powodu prób i błędów, uczenia się, poszukiwania, legitymizacji i pozyskiwania zasobów. Model biznesowy Freemium może również służyć jako powstający model biznesowy, choć bez trwałego komponentu monetyzacji, może być wykorzystany w celu znalezienia trwałego modelu biznesowego poprzez serię dynamicznych zmian. Nasze ustalenia to wkład w literaturę dotyczącą modelu biznesowego na trzy sposoby: po pierwsze, nasze badania empiryczne pokazują wielowymiarowość komponentu "free" w modelach biznesowych Freemium. Darmowi użytkownicy mają znaczenie dla budowania sieci, poszukiwania i eksploatacji oraz rozwoju z upływem czasu. Ponadto, tacy użytkownicy umożliwiają, bezpośrednio i pośrednio, dalsze pozyskiwanie zasobów. Po drugie, podczas gdy dotychczasowa literatura prezentowała perspektywę statyczną, nasz wkład ilustruje dynamiczny proces projektu strategicznego modelu biznesowego na rzecz jego wzrostu. Wreszcie, wprowadzamy pojęcie powstającego modelu biznesowego, który jest nowy w literaturze.
Opis
Cytowanie
Günzel-Jensen, F., Holm, A.B., Freemium Business Models as the Foundation for Growing an E-business Venture: A Multiple Case Study of Industry Leaders. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2015, vol. 11, nr 1 : Business Model Innovation – A Concept Between Organizational Renewal and Industry Transformation. Ed. by J. Freiling, s. 77-101
Rekomendacja
Recenzja
Uzupełnione przez
Cytowane przez
Licencja Creative Commons
 O ile nie zaznaczono inaczej, licencja tego elementu jest opisana jako open access

