Analiza znaczenia strategii przedsiębiorstwa w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie Grupy Azoty

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Urasińska, Dagmara
dc.date.accessioned 2015-12-13T10:35:18Z
dc.date.available 2015-12-13T10:35:18Z
dc.date.issued 2015-09-14 19:28:23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8750
dc.description.abstract Opracowanie właściwej strategii przez przedsiębiorstwo jest bardzo istotną kwestią przy budowaniu przewagi konkurencyjnej. Należy bardzo dokładnie rozeznać rynek, aby wiedzieć, jakie działania pomogą osiągnąć zamierzone cele. W pracy omówiono zagadnienia teoretyczne dotyczące strategii, jej funkcji, celów, cech i etapów oraz pojęć związanych z konkurencyjnością. Celem pracy jest przeanalizowanie wpływu opracowanej i wdrażanej przez Grupę Azoty strategii na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Przedmiot badań naukowych stanowiła konkurencyjność i strategia, natomiast Grupa Azoty była przedmiotem badań empirycznych. Scharakteryzowano firmę pod względem struktury organizacyjnej, marki oraz zarządzania w niej. Oceniono opracowaną i wdrażaną przez Grupę strategię pod względem wpływu na budowanie przewagi konkurencyjnej. Przedstawiono cele Grupy oraz jej wizję i misję, dzięki którym firma będzie mogła osiągnąć sukces Po dokładnej analizie nasuwają się wnioski, iż Grupa Azoty poprzez konsekwentną realizację swojej strategii, buduje przewagę konkurencyjną na rynku oraz osiąga zamierzone cele. Staje się czołowym producentem nawozów w Europie, oferuje coraz szerszą gamę różnorodnych produktów swoim odbiorcom, ciągle je doskonaląc. Stara się budować dobre relacje z otoczeniem, dba o środowisko naturalne i jest bardzo dobrze rozpoznawalną marką na rynkach światowych. pl
dc.description.abstract The development of a proper strategy is essential in building a company's competitive advantage. The market has to be carefully checked to identify what actions will help to accomplish the intended purposes. The following work presents theoretical issues concerning the strategy, its functions, objectives, features, stages and concepts related to the competitiveness. The aim of this work is to analyse the influence of the strategy which was developed and introduced by the Grupa Azoty to build the company's competitive advantage on the market. The subject of scientific studies was the company's competitiveness and strategy, whereas the subject of empirical studies was the Grupa Azoty. The company was characterized in terms of the organisational structure, brand and administration. The strategy, which was developed and introduced by the Grupa Azoty, was assessed in terms of influence on building the competitive advantage. The work presents objectives, visions and missions of the Grupa Azoty that help the company to achieve success. Careful analysis of the strategy helps to draw several conclusions. First of all, the Grupa Azoty builds the competitive advantage on the market, and accomplishes the intended purposes only through sustained implementing its strategy. Moreover, the Grupa Azoty becomes one of the leading manufacturers of mineral fertilisers in the European Union, and constantly improves the standards of its goods. The company offers a broad range of products, tries to maintain good relations with its immediate surroundings, cares about the environment, and it is one of the most recognised brand in the world markets. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject strategia pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject Grupa Azoty pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject strategic management pl
dc.subject strategy pl
dc.subject competitive advantage pl
dc.subject Grupa Azoty pl
dc.subject strategic analysis pl
dc.title Analiza znaczenia strategii przedsiębiorstwa w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie Grupy Azoty pl
dc.title.alternative The analysis of the importance of the company's strategy in the process of building the competitive advantage of the Grupa Azoty on the market pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2015-10-07T11:15:06Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info