Świadomość mieszkańców Nowego Sącza i okolic jako konsumentów na temat reklamacji towarów z tytułu rękojmi

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sokołowska-Woźniak, Justyna
dc.contributor.author Krzyżak, Magdalena
dc.date.accessioned 2015-12-19T11:29:02Z
dc.date.available 2015-12-19T11:29:02Z
dc.date.issued 2015-09-30 09:27:18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8799
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy magisterskiej jest ukazanie świadomości konsumentów, odnośnie przysługujących praw w chwili zakupu towaru niezgodnego z umową. Badania zostały przeprowadzone za pomącą kwestionariusza ankiety rozdawanej w miejscowości Nowy Sącz. W szczególności zostały poddane analizie takie zagadnienia jak podejmowanie kroków reklamacyjnych, znajomość praw konsumenckich oraz wyrażana chęć do ich poznania. Omówione zostały produkty oraz usługi najczęściej poddawane reklamacji oraz wykorzystywane formy rekompensaty. Następnie swoje miejsce znalazły powody nie korzystania z reklamacji towarów. Wyniki ukazały że świadomość mieszkańców Nowego Sącza i okolic na temat reklamacji z tytułu rękojmi jest umiarkowana. Respondenci wyrazili również chęć pogłębienia swojej wiedzy na tematy związane z reklamacją oraz w większości uznali, że edukacja i uświadamianie mieszkańców na ten temat jest niezmiernie ważnym elementem. Większość badanych zna swoje prawa jako konsumenta, niestety nie wszyscy chcą podejmować się reklamacji z tytułu rękojmi towarów niezgodny z umową lub towarów wadliwych. Najpopularniejszą formą zadośćuczynienia jest zwrot pieniędzy lub wymiana towaru na nowy oraz obniżenie ceny produktu. Najpopularniejsze reklamacje wśród uczestników badania, dotyczą w większości obuwia, usług telekomunikacyjnych, sprzętów RTV i AGD oraz odzieży. pl
dc.description.abstract The intent of the thesis is to present the knowledge of the consuments about their rights connected with buying products incompatible with the contract. The research was taken in the city of Nowy Sącz using the questionnaire. The aim of the research was to discover what kind of action people take with complaint, knowledge of the consumer rights and the willingnes to know them. Research presents products and services most often complainted by the consumers. Then presented are also the reasons why people do not use their consumer rights. The analysis shown that the knowledge of the consumer rights among the residents of Nowy Sącz and the region is rather low. Respondents were open to gather knowledge about the consumer rights and the majority of them admitted that educating people about their rights as a consuments is very important. The majority of the respondents is aware of their rights but not all of them is willing to take any action when it comes to warranty protection. The most popular method of compensation is refund, replacing the product or the discount. Respondents the most often make complaints on shoes, telecommunications services, electronics, white goods and clothes. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklamacja pl
dc.subject konsument pl
dc.subject przedsiębiorca pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject towar pl
dc.subject kwestionariusz ankiety pl
dc.subject reclamation pl
dc.subject consumer pl
dc.subject entrepreneur pl
dc.subject sale pl
dc.subject product pl
dc.subject survey questionnaire pl
dc.title Świadomość mieszkańców Nowego Sącza i okolic jako konsumentów na temat reklamacji towarów z tytułu rękojmi pl
dc.title.alternative The awareness of the residents of Nowy Sacz and the surrounding area as consumers about reclamation the goods under the warranty pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-12-10T15:02:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info